| کد خبر: 226387 |

بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان ۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان تعیین شد

شهردار اصفهان گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان با ۴۴ درصد افزایش نسبت به سال ۹۹ به هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان رسید.

تین نیوز

شهردار اصفهان گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان با ۴۴ درصد افزایش نسبت به سال ۹۹ به هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، قدرت‌الله نوروزی صبح یکشنبه که برای تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان حضور یافت با بیان اینکه همواره در تدوین بودجه دغدغه شهروندان و اعضای شورای شهر مورد توجه بوده است، اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۰ با توجه به این فاکتورها تدوین شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بودجه شهرداری اصفهان هفت هزار میلیارد تومان برآورد شده بود، افزود: تاکنون ۷۵ درصد این بودجه محقق شده است.

کرونا آسیب جدی به شهرداری اصفهان وارد کرد

شهردار اصفهان با بیان اینکه کرونا همه چیز را تحت تأثیر قرار داد، افزود: از سوی دیگر سال گذشته حوادث آبان و سیل و … آسیب جدی را به شهرداری وارد کرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری به دلیل تعطیلی‌های مکرر، دورکاری و مشکلات شدید اقتصادی، افزایش نرخ تورم و تحولات جهانی شرایط بسیار سختی را برای درآمدزایی ایجاد کرد، ابراز داشت: همین که شهرداری اصفهان توانسته با کمک جمعی و هم افزایی اعضای شورای شهر و بخش خصوصی و مدیرانی که مأمور تحقق این بودجه بودند تاکنون بودجه را به مرحله قابل قبولی برساند، برای ما ارزشمند است.

نوروزی با بیان اینکه اراده همگانی و تلاش مضاعفی برای تحقق بودجه ۱۳۹۹ شهرداری اصفهان صورت گرفت، افزود: برای این امر از همه همکارانم در شهرداری اصفهان تشکر می‌کنم و امیدواریم تا پایان سال این بودجه به صورت کامل محقق شود.

بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان منطقی تدوین شده است

وی با بیان اینکه امسال برای حوزه برنامه‌ریزی ما سال سخت اما پر خیر و برکتی بود، ابراز داشت: اما آنچه حاصل شد منطق و تجربه‌ای بود که در بودجه ریزی به دست آوردیم و بودجه بسیار منطقی تدوین شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برنامه ۱۴۰۵ نیز چشم اندازی را به سوی ایجاد امنیت و آرامش برای شهروندان تعریف می‌کند، ادامه داد: بودجه ۱۴۰۰ نیز بر اساس برنامه‌های ۱۴۰۵ تدوین شده است.

۳ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان برای کاهش آلودگی هوای اصفهان

وی با بیان اینکه نقطه تمرکز بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان کاهش آلودگی‌های محیطی با تمرکز بر آلودگی هوا بوده است، ابراز داشت: برای این امر سه هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان در بخش حمل و نقل عمومی، رینگ چهارم، توسعه فضای سبز و … در نر گرفته شده است که این امر گام استواری برای کاهش آلودگی هوا بوده است.

نوروزی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ۱۴۰۵ توسعه گردشگری است، ابراز داشت: برای این امر ۸۵۰ میلیارد تومان برای توسعه گردشگری در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است ضمن اینکه ۳۲۹ میلیارد تومان برای افزایش بهره وری سرمایه‌ها در نظر گرفته شده است.

تعیین بودجه هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان

وی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری اصفهان مانند سه سال گذشته تجمیع شده است، گفت: هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان تدوین شده است که رشد این بودجه ۴۴ درصد است و امسال در کلانشهرها همه افزایش دادند اما افزایش ما حساب شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نرخ تورم ۳۲ درصد است، ادامه داد: ۲۹ درصد از بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان جاری و ۷۹ درصد بودجه عمرانی است.

وی با بیان اینکه سرانه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان برای هر شهروند چهار میلیون و ۲۸۰ هزار تومان برآورد شده است، ابراز داشت: این بخش رشد بسیار خوبی را داشتیم.

بودجه شهرداری اصفهان از محل منطقه‌های ویژه تأمین می‌شود

نوروزی با بیان اینکه محل جذب بودجه‌ها پهنه‌های ویژه انتخاب شده است، اضافه کرد: قرار نیست که بر شهروندان فشار بیاوریم، قرار است از ظرفیت‌های موجود در شهر به صورت حساب شده استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری دو هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان و معادل ۱۱ درصد سهم بودجه عمرانی شهرداری است، افزود: این امر در مناطق ۸۰۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.