| کد خبر: 217885 |

فرماندار اصفهان:

◄ بیش از 95 درصد مصوبات شورای شهر اصفهان در فرمانداری تایید شده است

فرماندار اصفهان به تعامل شورای شهر اصفهان و فرمانداری اشاره کرد و گفت: براساس نظر کارشناسان و خرد جمعی، بیش از 95 درصد مصوبات شورای شهر اصفهان در فرمانداری تایید شده است.

تین نیوز

فرماندار اصفهان به تعامل شورای شهر اصفهان و فرمانداری اشاره کرد و گفت: براساس نظر کارشناسان و خرد جمعی، بیش از 95 درصد مصوبات شورای شهر اصفهان در فرمانداری تایید شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین سیستانی در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر با تکیه بر رای اکثریت مردم به این صندلی ها تکیه زده اند و باید با همفکری و همکاری مردم کار به نحو احسن به پیش ببرند، اظهار کرد: سطح دانش و آگاهی مردم افزایش یافته است و اداره یک جامعه نیازمند انجام روش هایی است که با تکیه بر آنها می توان موفق شد.

وی با اشاره به اینکه شوراها باید برای مشارکت مردم ایده پردازی کنند، گفت: تکیه بر مطالعات مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان، در این زمینه بسیار کارگشاست.

فرماندار اصفهان افزود: از شهردار و شورای شهر اصفهان که با تکیه بر ظرفیت های علمی، مدیریتی و تجارب خود و بهره گیری از مطالعات نوین طرح های شهر را پیش می برند و نتایج سودمند آن متوجه مردم می شود، قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه چالش های زیادی که با آن مواجه ایم طی برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت قابل حل است، گفت: در دهه 60 و 70 اندیشه های نوین در شهر اصفهان پایه گذاری شد و در همین زمان برنامه اصفهان +22 شکل گرفت.

سیستانی افزود: علاوه بر فضای کالبدی شهر به زیرساخت های فرهنگی – اجتماعی نیز نیاز دارد و اگر به مسائل اجتماعی توجه نشود راندمان و بازدهی مدیریت شهری به حداقل خواهد رسید.

وی بیان کرد: با مفهوم دولت – ملت جدایی بین شورای شهر و دولت ها احساس نمی شود و حس متقابلی نسبت به شورای شهر داریم که هرکدام در جایگاه خود با تعامل سازنده و پویا شرایط را برای بهبود کار فراهم کرده اند.

فرماندار اصفهان به تعامل بین شورای شهر اصفهان و فرمانداری برای دریافت تاییدیه مصوبات شورا اشاره و تصریح کرد: مصوبات شورای شهر به نحو احسن از سوی فرمانداری پاسخ داده شده است و لوایحی هم که بازگردانده شده است، حتما با موانع و اشکالاتی روبرو بوده است چراکه افراد متخصص در این زمینه اظهارنظر می کنند و مخالفت ها مبتنی بر خرد جمعی است.

وی ادامه داد: بیش از 95 درصد مصوبات شورا در فرمانداری اصفهان تایید شده است.

حمایت شهرداری ها برای ارتقا سطح اعتماد عمومی

سیستانی با اشاره به هفته دولت و بهره برداری از طرح های عمرانی دولت در این هفته، گفت: 180 پروژه بزرگ و کوچک در هفته دولت با اعتبار یک هزار و 200 میلیارد تومان در شهرستان اصفهان به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: اجرای مترو شهر اصفهان از سوی شهرداری قابل تحسین است و موضوع اضافه شدن 80 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی نیز زمینه خدمت بیشتر به مردم را فراهم می کند.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: امروز به رضایت مندی مردم بیش از هر موضوعی نیازمندیم اما سرمایه اجتماعی تا حدودی دچار آسیب شده است که با حمایت شهرداری ها باید فضا را برای ارتقا سطح اعتماد عمومی فراهم کرد.

وی با درخواست از شورای شهر برای چاره اندیشی در خصوص مشکل حاشیه نشینی، گفت: حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیررسمی در قالب بازآفرینی شهری باید ساماندهی شود که با تکیه بر برنامه های محله محور و پتانسیل محلات، مساجد و معتمدان می توان ظرفیت را برای حل مسائل فراهم کنیم تا احساس هویت بیشتری به این بخش از شهر تزریق شود. البته کارگروه حاشیه نشینی شهرستان اصفهان تشکیل شده است و اولین جلسات آن در هفته دولت برگزار می شود.

سیستانی با بیان اینکه برنامه جامع شهر اصفهان از سوی مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان در دستور کار است، گفت: در قالب این طرح تاکنون 150 جلسه با مشارکت دو هزار نفر و با حضور 17 قشر برگزار شده است. همچنین ادامه این جلسات در قالب یک شهر یک گفت و گو از طریق جلسات واتساپی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات محله محور از سوی شهرداری اصفهان با شبکه سازی محلی در حال انجام است، اظهار کرد: 220 محله در این شبکه شناسایی شده است و این طرح به زودی رونمایی می شود.

فرماندار اصفهان در مورد دغدغه تامین گوشی های دارای اندروید برای دانش آموزانی که تاکنون نتوانسته اند به این وسایل دسترسی داشته باشند، گفت: پیش بینی در مورد راه حل های این موضوع با کمک خیران در نشست شورای آموزش و پرورش استان اصفهان مطرح می شود.    

وی در مورد تغییر کاربری 28 هکتار از زمین های قائمیه که کارکرد اکولوژیک برای شهر اصفهان دارد و مورد انتقاد یکی از اعضای شورای شهر بود، اظهار کرد: این موضوع در سطح کلان مطرح شده و قابل بحث است و توصیه می کنم شورای شهر پیگیری لازم را داشته باشد تا اگر معادلات اکولوژیک با این کار به هم می خورد، اقدام لازم را انجام دهیم.

تشکیل کارگروهی برای آزادسازی تجاری های رینگ چهارم

سیستانی در مورد آزادسازی مسیر رینگ چهارم گفت: آزادسازی در این مسیر با کاربری های تجاری زیادی مواجه است که باید با تشکیل کارگروهی در معاونت عمرانی فرمانداری از اعتبارات موجود برای این کار استفاده شود.

وی در مورد کمک فرمانداری و شهرهای همجوار اصفهان به شکل گیری مسیر مترو نیز اظهار کرد: باید کارگروهی متشکل از فرمانداران شهرهای همجوار در این زمینه شکل گیرد تا در مورد آزادسازی مسیر مترو هم چاره اندیشی شود.

فرماندار اصفهان به احداث سالن گلستان شهدای اصفهان اشاره و تصریح کرد: این سالن یکی از نیازمندی های شهر اصفهان بودکه با همکاری شهرداری و بنیاد شهید به بهره برداری می رسد. همچنین احداث سالن اجلاس سران یکی از پروژه های مهم شهر است که امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.

لایحه 5 میلیارد ریالی شهرداری برای کمک به هیئات مذهبی تصویب شد

همچنین در جلسه امروز شورای شهر اصفهان، لایحه دو فوریتی شهرداری اصفهان برای کمک 5 میلیارد ریالی به هیئت های مذهبی و عزاداری در قالب تامین اقلام بهداشتی که از سوی ستاد ملی کرونا تصویب شده است، مورد بحث و نظر اعضای شورای شهر قرار گرفت.

در نهایت مصوب شد با تشکیل کمیته ای 5 نفره در مورد نحوه مصرف این اعتبار در قالب بن اقلام بهداشتی نظارت صورت گیرد.  

این لایحه با رای اکثریت اعضای شورای شهر اصفهان به تصویب رسید. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.