| کد خبر: 238932 |

◄ آغاز خط کشی معابر شهر قم با استفاده از رنگ های نانو و ماندگاری بالا

پس از دو ماه بررسی بر روی نمونه ای از رنگ و رفع اشکالات آن از حیث مواد و ترکیبات تاثیر گذار جهت پایداری و ماندگاری بیشتر به نمونه ای دست پیدا کردیم که می تواند در آینده به عنوان رنگی با برند شهرداری قم عرضه شود.

تین نیوز

با تلاش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، شهروندان قم از خط کشی هایی در سطح معابر این شهر بهره مند می شوند که از ماندگاری بیشتری برخوردار است.

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم در این مورد به خبرنگار ما گفت: سازمان در صدد اجرای رنگی با ماندگاری و مقاومت بالا در معابر سطح شهر قم است.

حسین شعبان زاده افزود: پس از دو ماه بررسی بر روی نمونه ای از رنگ و رفع اشکالات آن از حیث مواد و ترکیبات تاثیر گذار جهت پایداری و ماندگاری بیشتر به نمونه ای دست پیدا کردیم که می تواند در آینده به عنوان رنگی با برند شهرداری قم عرضه شود. 

وی عنوان کرد: این رنگ از سه جزء مواد تشکیل شده است که می تواند پایداری رنگ را تثبت نموده و همچنین از ترکیب نانو برای سختی و مقاومت در مقابل فشار استفاده خواهد شد.

شعبان زاده هدف از انجام این کار را ایجاد افزایش ایمنی، کاهش هزینه های احتمالی و سطح رضایتمندی شهروندان ذکر کرد.

به گفته وی در این طرح کیفیت خط کشی از نظر نشانگر بودن و درخشندگی خط، طول عمر بالا و فرسایش کمتر مورد توجه قرار گفته است.

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم پیش از این و در آذر ماه امسال نیز در حاشیه تست میدانی اجرای رنگ‌ های ترافیکی بر پایه نانو که برای نخستین بار در کشور در قم اجرا شد، گفته بود: رنگ‌ های ترافیکی که مورد آزمون میدانی قرار گرفتند، برای اولین بار در کشور تولید و در شهر قم استفاده آزمایشی شدند.

 شعبان زاده درباره تفاوت رنگ‌ های ترافیکی نانو با رنگ‌ های قدیمی عنوان کرد:  رنگ‌های ترافیکی که به‌ صورت مرسوم در کل کشور استفاده می‌ شود، ماندگاری خوبی نداشته و مواد مورد استفاده در این رنگ‌ ها نیز از کیفیت و ماندگاری بالایی نسبت به رنگ‌های نانو برخوردار نیست.

وی با اشاره به اینکه رنگ‌ های جدید با ترکیب فرآورده‌ های نانو، استحکام، مقاومت و ایستایی رنگ را افزایش می‌دهند، تاکید کرد: البته نوع اقلیم، میزان تردد خودروها در معابر، میزان بارندگی و جرم پذیری خطوط نیز دراین زمینه در ماندگاری رنگ تأثیرگذار است و امیدواریم با رنگ‌ های جدید بسیاری از انتظارات کارشناسان و همچنین شهروندان در این خصوص مرتفع گردد.

خط کشی معابر 1
خط کشی معابر شهر قم
خط کشی معابر
استفاده از رنگ های نانو در خط کشی معابر شهر قم
Screenshot 2022-01-04 at 14-44-15 (8) WhatsApp
استفاده از رنگ های با ماندگاری بالا برای خط کشی معابر در شهر قم
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.