| کد خبر: 238078 |

◄ تخلفات رانندگی قم هوشمند ثبت می‌شوند

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم از نصب نرم‌افزار هوشمند بر روی دوربین‌های نظارتی در شهر قم خبر داد.

تین نیوز

وحید برزویی یکی از برنامه‌های مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم را استفاده بهینه از زیرساخت‌های موجود اعلام کرد و اظهار داشت: در سال‌های گذشته زیرساخت‌های مناسبی در حوزه هوشمند سازی ترافیک در شهر قم اجراشده که باید با برنامه‌ریزی دقیق از آن استفاده بهینه‌ای شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهرنیوز، وی هوشمند سازی دوربین‌های نظارتی را یکی از برنامه‌های این مرکز عنوان کرد و افزود: در حال حاضر اعمال قانون با دوربین‌های نظارتی توسط اپراتور انجام‌شده و پلیس به‌صورت دستی برای رانندگان متخلف جریمه صادر می‌کند.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم ادامه داد: با نصب نرم‌افزار هوشمند بر روی دوربین‌های نظارتی، سوژه‌های تخلف به‌صورت اتوماتیک شناسایی‌شده و نیاز به حضور اپراتور پشت دوربین‌های نظارتی نخواهد بود.

وی از برنامه‌ریزی برای ثبت حداکثری تخلفات توسط هوش مصنوعی بر روی دوربین‌ها نظارتی خبر داد و گفت: امروز ثبت تخلف در دوربین‌ها فراتر از سرعت غیرمجاز و ورود به محدود طرح ترافیک بوده و از شهروندان می‌خواهیم با رعایت قوانین ایمنی معابر را تضمین کنند.

برزویی اذعان کرد: هوشمند سازی دوربین‌ها باهدف افزایش ایمنی در معابر بوده و از طریق اعمال قانون به‌موقع، امیدواریم بتوانیم در کمترین زمان شاهد اصلاح رفتارهای ترافیکی شهروندان و حرکت به سمت قانونمندی و رعایت قوانین باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.