| کد خبر: 249477 |

ورود سوخوهای روسی به ایران کار یک روز و یک ماه و یک سال نیست

اگر خبری از تحویل سوخو ۳۵ شود یکجا و همگی به صورت همزمان نیست و زمان بسیاری در حد چند سال می طلبد.

تین نیوز

چند رسانه شخصی و تلگرامی خبرنگاران روسی، از تحویل ۶۰ فروند جنگنده پیشرفته سوخو-۳۵ به ایران خبر داده اند. البته رسانه های رسمی روسی چنین گزارشی را منتشر نکرده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، رسانه های غربی و منطقه ای معتقدند: دستیابی به جنگنده جدید، پیشرفت قابل توجهی برای نیروهای مسلح ایران خواهد بود. در صورت تحقق این مسئله، بزرگ ترین خرید جنگنده از سوی ایران در بیش از ۳۰سال گذشته خواهد بود.

قدرت شفیعی، کارشناس مسائل روسیه گفت: ایران گفته که به روسیه قبل از جنگ علیه اوکراین، پهپاد و تجهیزات داده است. پس از انتشار این خبر این موضوع مطرح شد که ایران در قبال این تجهیزات چه چیزی دریافت کرده است، آیا پول گرفته یا در مقابل، تجهیزات دریافت کرده است؟ حتی برخی از کانال های روسی در روزهای اخیر نوشته بودند که شاید بحث موشک های هایپرسونیک نیز از آنجا نشات گرفته باشد.

این تصمیم مسکو به احتمال زیاد با روابط این کشور با اسرائیل مرتبط است؛ روابط اسرائیل و روسیه دچار تنش جدی شده است. بنابراین تاحدودی روسیه برای مقابله به مثل با اسرائیل حاضر شده تا این سلاح را به ایران بدهد.

ممکن است جنگنده ای که به ایران تحویل می دهند همان سوخو-۳۵ اما با برخی امکانات و تجهیزات کمتر باشد. زیرا سوخو-۳۵ مدل های مختلفی دارد. ممکن است مدلی که به ایران می دهند به دلیل فشارهای غرب برخی قابلیت ها را نداشته باشد تا نگرانی رقبای ایران کمتر شود.

یک کارشناس هوایی در این مورد در کانال تلگرامی خود نوشت: چنین چیزی به این سادگی و به این سرعت قابل انجام نیست و دلایل فنی و مالی و سیاسی بسیاری دارد. اگر هم خبری از تحویل سوخو ۳۵ شود یکجا و همگی به صورت همزمان نیست و زمان بسیاری در حد چند سال می طلبد.

وی افزود: موارد بسیاری از جمله تامین مالی و ظرفیت خط تولید شرکت سازنده و جدا کردن خلبانان با تجربه تامکت و فانتوم و فالکروم از گردان ها و انتقال آنها به روسیه جهت طی ماه ها دوره آموزش و جایگزین خلبان جدید و خرید جت های آموزشی جدید و آماده سازی پایگاه ها و شیلترها و .... صدها مسئله دیگر در میان است کار یک روز و یک ماه و یک سال نیست.

 

 منبع: Aerospacetalk

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ابراهیم 0 3

    ه‍یچی دیگه بااین مزخرفاتی که روس‌ها دارن واسه تحویل این چهارتا ارابه به ایران میبافن مثل نیروگاه بوشهر قراره اینقدر آسمان ریسمان کنم و حقه ببافن که سالی یکی دوتا سووخو اونها با تهیزاتت بی کیفیت ودست دوم وحذف کارآیی‌های مفید درهایت پول دهها سوخو ۳۵ را پیش پیش بصورت نقدی یا تهاتر آزما بگیرن بعدش ایشالله چندتا از قارقارک زمانی بنا بدن که چندسال دیگه یه چیزی شبیه اف ۴ های امروز واسه ماباشن. روسیه هیچوقت متح استراتژیک پوست راهبردی ما نمیشه.همبشه دنبال چشم انتظار گذاشتن و ا هادی بوده وخواهدبو. بنظرم عطایش را به لقایش ببخشین و از کشوری دیگه فکر خرید باشین که این روزها که اسراییل و آمریکا قصد بد توی ذهنشون دارن بدردمون بخوره .سالهای دیگه ایشالله خودمون بهترشو می‌سازیم.چشم انتظار رویه نمونین

  • ابراهیم 0 3

    اینطوری که از صحبتهای و گذارشها برمیاد بهتره فکر خرید سوخوها رو ازسر بیرون کنیم ازقرارمعلوم روسیه واسه خوش آمد غرب و سایر به اصطلاح رقبای ما که بنا به اشاره روسیه تعریف میشه.بدون توجه به گذشته وفراموشی حمایت تمام قد ایران از شماکه بخاطر جانبداری و کمکهای بی دریغ حتی آبروی خودمون رو بردیم وبخاطر پهپادها هزاران خسارت متحمل شدیم تحریم اروپا و....شدیم فقط به همین منظور که باید ازروسیه که متحد راهبردی خود دفاع کردیم . ولی بنظر میرسه این اصطلاح صرفا یه تعریف غلط ویکطرفه خودمان است بهتره بجای کشورمتحد بگیم از کشور دوست وهم پیاله خودمان تا هم‌پیمان ومتحد استراتژیک .تا آنجا
    دفاع جانانه کردیم.تا جاییکه شریک جنگ محسوب شدیم تحریم شدیم و.....
    باکمال تاسف حالا همان کشور هم پیمان ومتحد... بجای فروش سوخوهایی که میخواست به مصربفروشه میخواد دهها قابلیت هواپیماها رو حذف یا ضعیف کنه
    که باعث خوشنودی دشمنان ما جالبه که بعضی حتی یه دوستی یکطرفه باروسیه دارن وله اشکال مختلف دارن به اکراین کمک میکنن.بنظرمیرسه این قرارداد هم مثل الطاف متعدد روسیدر قراردادهای ماقبل بشه واین قرارداد جنگنده ها هم مثل نیروگاه هسته ای و سامانه ای ۳۰۰ بطوریکه این روزها از بوی حرفهاشون استنباط میشه به بهانه آموزش خلبان و ساختن شیلطر و......که مجموعا کمتر از چند ماه طول می‌کشه قصد دارن بقول خودشون ماهها وسالها طول بکشه هراز گاهی چندتا جنگنده که حسابی استفاده کردن بر ا یه صافکارری نقاشیو یه دستی سروگوشش بکشند ازرادارهای کهنی وراندمان پایین و....خلاصه که این چند فروند قارقارک آنهم بصورت نصفه نیمه و معیوب روبقیمت گراف بما تحویل بدن. شایسته هستش مسعولین مملکت ضربالاجلی واسه تحویل این هواپیماها و همچنین کیفیت و قابلیتهاو آپشنهای عالی این پرنده رو که هم اکنون اعلام کردن ورایج هستن رو کارشناسی و راستی آزمایی کنن وگارانتی معتبر و.... که اگر در مدت زمان خاصی پس از کارکرد ازنظرکیفیت یاافت کیفیت رخداد مدنظر داشته باشیم.ومهمتراینکه ازنظرتحویل تعداد آنها در مدت زمان معقول کوتاهی بخرج دادن بدون درنگ قرارداد را فسخ و از اینهمه کمپانی دیگه که با بهترین کیفیتها مثل چین و....جنگنده های همطراز اینهاخریداری کنند چون روسیه بهتره وبایستی بدونه که در حق ایران برخورد و همراهی بسیار فراتر از هرمتحدی هستش که تاکنون داشته فراموش نکردیم که درسختترین روزهای گذشته تمام قد پشت روسیه ایستادیم و تاوانهای سنگینی هم دادیم که هنوزم گریبانگیرشیم.از روسیه باهوش باسیاستمدارانی لایق وکارکشته این روش رفتار با ایران دورتر انتظاراست.اتفاقا شرط عقل حاکمان روسیه ایجاب می‌کنه در اسرع وقت مخصوصا حالا که دشمنان ایران امثال اسراییل و... بایست هرچه سریعتر قدرت دفاعی ایران رو بیش از پیش تقویت کنین که در واقع قدرت روسیه تقویت میشه...اینها. که میخواستن همین ۲۴ فروندروچندماه پیش به مصرتحویل بدن پس چی شد حال که بوبت بما رسید می‌خوان ترشی بگیرن بعدش بدن ؟؟؟!!!

  • ناشناس 2 1

    ۲۴ تا ساخته بودن واسه مصر که مصر به دلیل تهدید آمریکا قرارداد رو فسخ کرده و قراره اون ۲۴ تا رو ایران بخره.قرار نیست به صورت قطره چکانی بدن بلکه جنگنده ها آماده هستن‌.

  • علی 0 0

    روسها حتی اجازه صادرات بیشتر از گاز به ایران نمیدهند، إس ۴۰۰ ندادن و تحویل ترکیه دادن،ضمنا نبرد امروز جهان با جنگنده نیست،محاسبات دهه هشتاد میلادی که الان نمیشه پیاده کرد. نبرد امروز بر لابی کردن با زیر کوه یخ سیاست، گره خورده.معادلات شطرنجی است هر که عقلش بیشتر، هزاران شرکت لایکهید مارتین مال اوست.