| کد خبر: 58883 |

وضعیت پروژه راه کربلا / پیشرفت ۲۵ درصدی تونل کبیر کوه

تین نیوز | مدیر کل اداره راه و شهرسازی ایلام ضمن اعلام پیشرفت قابل توجه پروژه راه کربلا در ۱۹ قطعه تأکید کرد: این پروژه هم اکنون در حال اجرا بوده که نزدیک به ۹۰ میلیارد دیگر نیز برای تکمیل آن نیاز است.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید کمال الدین میر جعفریان ضمن اعلام این خبر گفت: این پروژه هم اکنون در محور حمیل - ایلام - صالح آباد - مهران در ۱۹ قطعه در حال اجرا بوده که چهار قطعه دیگر آن نیز از سوی شرکت ساخت و توسعه و زیربناهای حمل و نقل کشور در حال اجرا است.
 
وی هزینه صرف شده از مسیر ایلام تا مهران را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پروژه راه کربلا به عنوان مهمترین و بزرگترین عملیات جاده ای استان ۹۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل نیاز دارد.
 
میرجعفریان در این خصوص اضافه کرد: رفع نقاط پرحادثه، تعریض ابنیه و اجرای سیستم روشنایی از دیگر اقدامات انجام شده در طول این پروژه به شمار می رود.
 
این مقام مسئول در ادامه از احداث تونل کبیرکوه به طول ۴/۵ کیلومتر در محور دره شهر - آبدانان خبر داد و گفت: این پروژه نیز دارای پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی بوده که تا کنون یک کیلومتر و ۲۰۰ متر آن حفاری شده و ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل نیاز دارد.
 
میرجعفریان همچنین پیشرفت فیزیکی عملیات راهسازی و بهسازی مسیر تونل تا شهر ایلام را ۶۰ درصد اعلام کرد.
 
مدیر کل اداره راه و شهرسازی ایلام در بخش دیگری از سخنان خود از احداث تونل گردنه قلاجه در محور کرمانشاه - ایوان - ایلام به طول ۲/۵ کیلومتر خبر داد و افزود: عملیات لاینینگ این تونل در حال حاضر از دو طرف ٖآغاز شده و با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی تعریض و بهسازی محور اندیمشک - دهلران - مهران به طول ۱۲۰ کیلومتر با پیشرفت ۳۰ درصد و احداث راه اصلی دهلران - مورموری - آبدانان به طول ۲۵ کیلومتر با پیشرفت ۹۰ درصد را از دیگر پروژه های با اهمیت استان برشمرد.
 
میرجعفریان همچنین درباره توسعه ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام اعلام کرد: این عملیات با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد بیش از ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد تا تکمیل شود.
 
وی در این خصوص تأکید کرد: مونتاژ اسکلت سالن این ترمینال تا یک ماه آینده انجام می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.