| کد خبر: 5159 |

راه یزد به خاتم مسیر جنوب به شمال کشور را کوتاه می‌کند

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد از پروژه راه‌سازی یزد - خاتم (مهریز - نیریز) به عنوان مسیر اتصال دهنده شمال به جنوب کشور از راه دشت یاد کرد و گفت: این پروژه طول مسیر جنوب به شمال کشور را کوتاه‌تر می‌کند.
 
محمدعلی رضایی اظهار داشت: پروژه بهسازی و احداث راه یزد ـ‌ خاتم از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در استان یزد است که مطالعات پروژه انجام شده و عملیات اجرایی 19 کیلومتر از آن در سال 1380 و عملیات احداث 23 کیلومتر آن نیز در سال 1389 به پایان رسیده است.
 
وی عنوان کرد: 43 کیلومتر دیگر از این راه نیز هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است و بقیه پروژه نیز آماده انجام مناقصه برای تعیین پیمانکار است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد ادامه داد: مسیر یاد شده که در راستای محور شمال جنوب کشور است، به دلیل واقع شدن در دشت و نداشتن پل‌های بزرگ، زیر عبور بارهای ترافیکی است و ادامه این مسیر در شمال استان یزد در محور یزد ـ اردکان ـ چوپانان ـ دامغان ـ ساری، می‌تواند مسیر تردد جنوب به شمال کشور را کوتاه کند.
 
رضایی بیان کرد: این مسیر می‌تواند نقش مهمی در ترافیک شمال جنوب کشور از لحاظ اقتصادی در جابه‌جایی بار و مسافر داشته باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: بیشترین ارتفاع این مسیر حدود 2هزار و 55 متر از سطح آزاد دریاهاست و ساختگاه آن به لحاظ پستی و بلندی بر دو گونه تپه ماهور و دشت واقع شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد یادآور شد: 34 کیلومتر از مسیر یاد شده در حوزه شهرستان خاتم قرار دارد و باید از سوی اداره راه و شهرسازی استان یزد تکمیل و بهره‌برداری شود. بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، عملیات اجرایی آن تا سال 1395 به پایان رسیده و از این سال، بهره‌برداری از محور آغاز خواهد شد.
 
وی این پروژه را از طرح‌های مصوب سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان یزد در سال 86 اعلام کرد و افزود: این پروژه می‌تواند در کریدور جنوب به شمال کشور بسیار ارزشمند باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.