| کد خبر: 248808 |

آمار جان باختگان سوانح جاده ای خواف 2 برابر فوتی های کرونا شد

جان‌ باختگان سوانح جاده‌ ای خواف ۲ برابر فوتی‌ های ناشی از همه‌ گیری ویروس کرونا در این شهرستان شد.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهرستان خواف گفت: جان باختگان سوانح جاده ای خواف ۲ برابر فوتی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در این شهرستان شد.

به گزارش تین نیوز، پرویز خواجه احراری افزود: از اسفند ۱۳۹۸ کرونا با شیوع ویروس کرونا خسارت های جبران ناپذیر و هزینه های هنگفتی را متحمل شدیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه بر اساس آمار از اسفند ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۱۰۳ نفر به دلیل ویروس کرونا در خواف جان باختند اما آمار جان باختگان سوانح جاده ای شهرستان در همین بازه زمانی نزدیک به ۲۰۷ نفر یعنی ۲ برابر کرونا بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان خواف گفت: متاسفانه جاده های مواصلاتی شهرستان خواف از کمترین امنیت برخوردار بوده و فاقد استانداردهای لازم است.

وی با ابراز تاسف از اینکه هر روز، هر هفته و هر ماه شاهد تصادف های بسیار شدیدی در جاده های مواصلاتی این شهرستان هستیم، بیان کرد: فقط در یک تصادف، هفت نفر از هموطنان که چهار نفرشان از همشهریان مان بودند، کشته شدند.

خواجه احراری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روزانه ۲۰۰۰ تریلی به دلیل معادن سنگ آهن سنگان در جاده های مواصلاتی شهرستان رفت و آمد دارند، بارها تذکر داده ایم که محورهای این منطقه فاقد استاندارد بوده و از زیرساخت های لازم برخوردار نیست.

وی با تاکید بر لزوم فراهم شدن زیرساخت های لازم برای تردد ایمن رانندگان در این محور یادآور شد؛ با توجه به اینکه از ۱۰ سال قبل موضوع طرح چهار بانده شدن برخی جاده های شهرستان کلید زده شد اما هنوز حتی حداقل ها را هم نتوانستند فراهم کنند.

رئیس شورای شهرستان خواف با انتقاد از اینکه تاکنون نتوانسته اند ۱۰ کیلومتر قطعه جدید را به بهره برداری برسانند، گفت: از وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم پای کار آمده و بودجه لازم را در این خصوص به این شهرستان تخصیص دهد.

وی خاطرنشان کرد: جاده های خواف نسبت به جاده های شهرستان های هم جوار بسیار بدتر است و مردم که از جاده های شهرستان های هم جوار وارد شهرستان می شوند، این تفاوت و تمایز را به خوبی لمس کرده و می بینند.

خواجه احراری تاکید کرد: اگرچه به لحاظ وجود معادن غنی سنگ آهن سنگان و تردد زیاد خودروهای سنگین و سبک جاده های این شهرستان باید امن تر، عریض تر و استانداردتر باشد اما در حال حاضر وضعیت جاده این گونه نیست. از مسئولان می خواهیم این مساله را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس بند ه تبصره ۱۱ بودجه باید ۲ درصد از مالیات معادن برای خرابی زیرساخت های جاده ای و به شهرستان ها اختصاص یابد تا بتوانیم حداقل ها را برای مردم فراهم کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان خواف افزود: طبق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن نیز لازم است ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در شهرستان و در راستای تامین زیرساخت ها هزینه شود اما یک ریال به این شهرستان تعلق نگرفته و همینطور که شاهد هستیم تردد تریلرها سبب شده استانداردهای لازم جاده های شهرستان از بین برود و جاده ها کاملا ناامن باشد.

خواجه احراری با مقایسه آمار جان باختگان کرونا و سوانح جاده ای در خواف گفت: متاسفانه برخی از مسئولان نسبت به شهرستان خواف کم لطفی می کنند. به رغم تردد بیش از ۲۰۰۰ تریلر در این منطقه اما پروژه چهار بانده شدن محور مواصلاتی سنگان به خواف، رشتخوار و تربت حیدریه لاک پشتی به پیش می رود.

خواف حدود ۹۰۰ کیلومتر راه مواصلاتی روستایی، شهری و مرزی دارد که این شهرستان را به گناباد، تایباد، رشتخوار، تربت حیدریه و شهرستان قائن در خراسان جنوبی متصل می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.