| کد خبر: 244463 |

◄ وضعیت سهم جابجایی مسافر، بار و ترانزیت در حمل و نقل جاده‌ ای

وضعیت سهم بخش‌های مختلف حوزه حمل و نقل جاده‌ای در جابه‌جایی مسافر، جابه‌جایی بار و ترانزیت در دو ماه نخست سال ۱۴۰۱ حکایت از افزایش در حوزه مسافر و ترانزیت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.

تین نیوز

وضعیت سهم بخش‌های مختلف حوزه حمل و نقل جاده‌ای در جابه‌جایی مسافر، جابه‌جایی بار و ترانزیت در دو ماه نخست سال ۱۴۰۱ حکایت از افزایش در حوزه مسافر و ترانزیت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش  تین نیوز، در دو ماه نخست امسال، در بخش جابه‌جایی مسافر در حوزه حمل و نقل ۲۱ میلیون مسافر جابه‌جا شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با جابه‌جایی ۱۶ میلیون نفر، ۳۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین با بررسی روند ۱۰ ساله جابه‌جایی مسافر مشخص شد، بیشترین میزان جابه‌جایی مسافر در دو ماه نخست سال ۱۳۹۱ صورت گرفت و این آمار به میزان ۳۸ میلیون نفر ثبت شده است.

بر این اساس در مدت مشابه سال گذشته براساس آمار کتابچه عملکرد آماری، پایش و کنترل آماری دو ماه نخست سال ۱۴۰۱، مقایسه عملکرد دو ماه سال جاری با عملکرد دو ماه نخست سال ۱۳۹۱، کاهش ۴۴ درصدی را نشان می‌دهد.

حمل بار با بارنامه ۷۶ میلیون تن را در دو ماه نخست امسال به خود اختصاص داده است که میزان ترانزیت جاده‌ای در بخش جاده‌ای در دو ماه نخست امسال ۱.۸ میلیون تن گزارش شده است که این آمار نیز در مدت مشابه سال گذشته با رقم ۱.۲ میلیون تن افزایش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین بررسی روند ۱۰ ساله ترانزیت نشان می‌دهد، بیشترین میزان ترانزیت جاده‌ای با ۲.۱ میلیون تن مربوط به سال ۱۳۹۳ است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.