| کد خبر: 21777 |

کاهش اجرای پروژه‌های عمرانی / دریافت عوارض برای توسعه راهسازی

تین نیوز | دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با بیان اینکه مصرف آسفالت برای نگهداری راه‌ها در سال جاری به یک چهارم سال 84 رسیده است، گفت: می‌توان با دریافت عوارض از خودروها و اختصاص مبلغی از پول بنزین، ساخت و نگهداری راه‌ها را توسعه داد.
 
علی آزاد با بیان اینکه پیمانکاران در سال 84، 28 هزار میلیون تن آسفالت برای روکش و نگهداری راه‌ها مصرف کردند، گفت: در حال حاضر این رقم به 6 هزار تن رسیده است که نشانگر کاهش پروژه‌های عمرانی در کشور است.
 
وی با بیان اینکه کاهش مطالبات پیمانکاران به این دلیل است که حجم کارهای عمرانی در کشور کاهش یافته است، بیان کرد: در حال حاضر مطالبات پیمانکاران فروکش کرده و وزارت راه و شهرسازی یک هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.
 
دبیر انجمن شرکت های راهسازی با تاکید بر اینکه باید برای تشویق حضور پیمانکاران و رونق راهسازی عوارض دریافت شود، اظهار داشت: باید مبلغی از پول بنزین به عنوان عوارض برای ساخت ونگهداری راه ها اختصاص یابد همچنین می‌توان از کامیون‌های باری به ازای وزن بار و فاصله، عوارض دریافت کرد.
 
آزاد افزود: با دریافت عوارض از خودروها و بنزین می‌توان منابع مالی کافی را برای نگهداری بهینه از راه‌ها به دست آورد در غیراینصورت بودجه عمرانی کشور جوابگوی نیاز راهسازی را نمی‌دهد.
 
وی با اشاره به اینکه دولت می توند در مورد مسایلی که در حوزه بخشنامه‌ها است و اثر مالی ندارد به بخش خصوصی کمک کند، گفت: همکاری مسئولان با شرکت‌های پیمانکاری موجب می‌شود که تفاهم بین این دونهاد بوجود بیاید و ضریب سختی مشکلات برای جامعه پیمانکاری کاهش پیدا کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس راه و ترابری 0 0

    اخذ عوارض از بار و مسافر عبوری از جاده های کشور برای مصرف در امور توسعه و نکگهداری شبکه تابری کشور لازم و مفید است و مجوز قانونی آن نیز مطابق ماده ۱۶۳ قانون برنامه پنجم صادر شده است ولی به دلایل نامعلوم سازمان حمل و نقل و پایانه ها از این فرصت قانونی استفاده نمی کند و در نتیجه کیفیت شبکه جاده ای در حال تنزل است و سرمایه‌های هنگفت موجود جاده ای که ارزش روز ان به گفته جناب اقای مهندس مجیدی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است در دست استهلاک است و علاوه بر آن این وضعیت باعثکاهش سرعت حمل و نقل در شبکه جاده ای و افزایش سوانح می شود.