| کد خبر: 57766 |

کارشناس کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران در گفتگو با تین نیوز:

◄ تعریف حق پرچم، در کشور اشتباه است / ۱۰ درصد کرایه حمل از صاحب کالا دریافت می شود نه ناوگان

تین نیوز | کارشناس کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران با تاکید بر اینکه هیچ قانونی به نام حق پرچم در ایران وجود ندارد، گفت: آن چیزی که در ایران با عنوان قانون وجود دارد این است که اگر صاحب کالا به جای استفاده از ناوگان ایرانی از ناوگان خارجی استفاده کند، 10 درصد هزینه حمل از وی دریافت و این قانون، متفاوت از قانون حق پرچم است.

غلامحسین امیری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با تاکید بر اینکه هیچ قانونی به نام حق پرچم در ایران وجود ندارد گفت: نباید از عبارت حق پرچم استفاده شود زیرا بار منفی در مجامع بین المللی ایجاد و تبعات زیادی در پی خواهد داشت.

وی درباره تعریف حق پرچم گفت: حق پرچم عبارت است از اینکه بابت ورود وسیله نقلیه یا ناوگان خارجی به قلمرو کشور، مبلغی به عنوان حق پرچم اخذ شود که به هیچ عنوان چنین قانونی در ایران وجود ندارد.

کارشناس کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران افزود: آن چیزی که در ایران با عنوان قانون وجود دارد این است که اگر صاحب کالا به جای استفاده از ناوگان ایرانی که برای آن سرمایه گذاری شده، از ناوگان خارجی استفاده کند، 10 درصد هزینه حمل، دریافت و به حساب خزانه واریز می شود.

وی با اشاره به "تبصره دو ماده واحده قانون مقررات تردد وسایل نقلیه خارجی" گفت: کالاهای ایرانی که در صورت وجود ناوگان ایرانی با ناوگان غیر ایرانی وارد کشور می شوند، مشمول پرداخت عوارضی برابر با 10 درصد کرایه حمل، از سوی صاحب کالا خواهند شد.

امیری با تاکید بر اینکه در این قانون، صاحب کالا جریمه می شود نه ناوگان توضیح داد: تمامی ناوگان ایرانی شامل پرداخت 10 درصد کرایه حمل هستند و می توانند از آن استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه این قانون متفاوت از قانون حق پرچم است، گفت: در قانون پیش بینی شده در صورتیکه ناوگان ایرانی برای حمل کالا وجود نداشته باشد هیچ مبلغی بابت حمل با ناوگان غیرایرانی، از صاحب کالا دریافت نمی شود، و این قانون مشمول هر کالایی می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.