| کد خبر: 263122 |

ستاد ملی ترانزیت گامی بلند برای رسیدن به اهداف کلان توسعه

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت توجه به توسعه ترانزیت کالا و تاثیر آن بر ارزآوری و ارتقای جایگاه کشور در مسیرهای بین‌المللی گفـت: ستاد ملی ترانزیت با ریاست، رئیس جمهور با هدف پشتیبانی از این حوزه و افزایش هماهنگی تشکیل می‌شود.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت توجه به توسعه ترانزیت کالا و تاثیر آن بر  ارزآوری و ارتقای جایگاه کشور در مسیرهای بین‌المللی گفـت: ستاد ملی ترانزیت با ریاست، رئیس جمهور با هدف پشتیبانی از این حوزه و افزایش هماهنگی تشکیل می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری با اشاره به مصوبات مجلس در حوزه توسعه ترانزیت کالا در برنامه هفتم توسعه گفت: توسعه خطوط ریلی کشور و استفاده از این ظرفیت برای انتقال کالا از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار است و طی سال‌های گذشته در این حوزه آنطور که باید کار نکردیم؛ لذا باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا روند توسعه خطوط ریلی سرعت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به ضرورت توجه به توسعه ترانزیت کالا و تاثیر آن بر  ارزآوری و ارتقای جایگاه کشور در مسیرهای بین‌المللی ادامه داد: هر چند که باید به مقوله توسعه ترانزیت به عنوان یک بسته کامل درحوزه های مختلف هوایی ، زمینی و ریلی نگاه کنیم اما متاسفانه حوزه ریلی کشور، فاصله بسیار زیادی با نیاز کشور و وسعت کالا و معادن کشور دارد. در همین راستا با هدف توسعه خطوط ریلی مجلس در برنامه هفتم توسعه، افزایش ۳۲۰۰ کیلومتر خطوط ریلی را پیش بینی کرده  که با حضور و مشارکت بخش خصوصی قابل تحقق است.  

ایری ادامه داد: در حال حاضر 15هزار کیلومتر خط ریلی در کشور داریم که حدود چند هزار کیلومتر آن در مسیرهای غیر ضروری است در حالی که باید در احداث خطوط جدید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم و اولویت را به اتصال خطوط ریلی به بنادر و معادن دهیم. بی تردید تکمیل کریدور ریلی، ترانزیت کالا را از مسیر ایران، بیش از پیش توسعه خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: البته که در کنار این امر باید به بهبود وضعیت کشنده های ریلی و لوکوموتیورها نیز توجه ویژه کنیم تا سرعت حمل بار از خطوط ریلی که هم اکنون کمتر از 5 کیلومتر بوده که بسیار پایین تر استاندارد جهانی است و این موضوع را نیز باید مورد توجه جدی قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه مجلس برای ایجاد ستاد ملی ترانزیت گفـت: با توجه به اهمیت موضوع ترانزیت و افزایش هماهنگی میان دستگاه‌ها در جهت توسعه زیرساخت های ترانزیتی و رفع موانع و بروکراسی‌های ادارای برای رسیدن به اهداف کمی ترانزیت کالا، مقرر  شد ستاد ملی ترانزیت به عنوان هماهنگ کننده و مسئول حوزه گذر (ترانزیت) و پشتیبانی (لجستیک) به ریاست رئیس جمهور تشکیل شود که بی تردید گام مهمی در این حوزه محسوب می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.