| کد خبر: 261567 |

محدودیت تردد کامیون های ایرانی از گمرک اسلام قلعه برداشته شد

سرپرست پایانه مرزی دوغارون گفت: محدودیت های زمانی که از سوی مسوولان گذرگاه مرزی اسلام قلعه افغانستان برای ورود ناوگان ایرانی وضع شده بود، بدنبال تعاملات مرزی دوجانبه برچیده شد.

تین نیوز

اسماعیل پورعابد درباره محدودیت اعمال شده برای تردد کامیون های ایرانی از گمرک اسلام قلعه گفت: از ابتدای هفته جاری مسوولان گذرگاه مرزی اسلام قلعه، ورود کامیونهای تجاری ایرانی به افغانستان در مسیرهای دوغارون به اسلام قلعه و هرات را به ترتیب با محدودیت یکبار ورود ۱۰ و ۲۰ روزه مواجه کرده بود.

وی تصریح کرد: محدودیت ها به این شکل بود که کامیونهای ایرانی حامل بار صادراتی فقط هر ۱۰ روز یکبار اجازه ورود به محوطه گمرکی اسلام قلعه افغانستان و یا هر ۲۰ روز تردد از دوغارون تا هرات را داشتند و برای ورود مجدد باید این روزها سپری شود.

سرپرست پایانه مرزی دوغارون بیان داشت: این اعمال محدودیت چند روزه، کرایه حمل بار تجار افغانستانی به هرات را افزایش داده و موجب نارضایتی رانندگان و مالکان ناوگان تجاری ایرانی نیز شده بود.

وی اضافه کرد: برای رفع این مشکل جلسه دیدار مرزی با مسوولان طالبان در گذرکاه مرزی اسلام قلعه-دوغارون برگزار و مشکلات پیش آمده مطرح گردید و طرف افغانستانی با محدودیت زمانی برای ورود ناوگان ایرانی به اسلام قلعه را لغو کرد.

پورعابد گفت: بر اساس اعلام مسوولان مرزی افغانستانی و رانندگان ایرانی، اکنون محدودیت زمانی برای ورود ناوگان ایرانی با تعاملات مرزی دو جانبه برطرف شده است.

سرپرست پایانه مرزی دوغارون اظهار داشت: در حال حاضر روزانه بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ کامیون حامل بار صادراتی و ترانزیتی از گذرگاه مرزی اسلام قلعه – دوغارون تردد می کنند.

پایانه مرزی دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی در فاصله ۱۳۰ کیلومتری هرات افغانستان و ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.