| کد خبر: 248522 |

◄ تردد وسایل نقلیه خارجی در محدوده‌ خاک ترکمنستان مجاز شد+ سند

خروج، ورود و ترانزیت وسایل نقلیه خارجی و ترکمنستانی به همراه راننده به شرط رعایت الزامات اعلام شده، در محدوده‌ خاک ترکمنستان مجاز خواهد بود.

تین نیوز

فعالان بخش ترانزیت خبر می دهند،  از امروز 16 آبان برابر با هفتم نوامبر ۲۰۲۲، خروج، ورود و ترانزیت وسایل نقلیه خارجی و ترکمنستانی به همراه راننده به شرط رعایت الزامات اعلام شده، در محدوده‌ خاک ترکمنستان مجاز خواهد بود.

به گزارش تین نیوز، به گفته فعالان بخش ترانزیت جاده ای کالا، مسیرهای ترانزیتی اعلام شده شامل گذرگاه های وسایل نقلیه در بندر بین المللی ترکمنباشی، آرتیک، سرخس، قارابوغاز، آلتین عصر، داش‌آغوز، کهنه اورگنج، فاراب، امام نظر و سرحدآباد است که برای خروج، ورود و ترانزیت وسایل نقلیه موتوری خارجی و ترکمنستانی به همراه راننده در محدوده‌ خاک ترکمنستان مجاز اعلام شده است.

در متنی که در این زمینه در اختیار تین نیوز قرار گرفته، تاکید شده است که از تاریخ 7 نوامبر 2022،  رانندگان و وسایل نقلیه خارجی که حمل و نقل بار جاده ای انجام می دهند، در ایست های بازرسی بندر دریایی بین المللی ترکمن باشی، آرتیک، سرخس، قارابوغاز، آلتین عصر، داش آغوز، کهنه اورگنچ، فاراب، امام نظر و سرحدآباد اجازه ورود، خروج و عبور از خاک ترکمنستان را دارند.

البته رانندگان خارجی برای سفرهای ورودی، خروجی و ترانزیت،  باید مدارک مربوط به تایید عدم  ابتلا به بیماری COVID-19 و واکسیناسیون علیه COVID-19 را همراه داشته باشند. که پس از رسیدن به ایستگاه بازرسی،  از رانندگان خارجی آزمایش (تست سریع) COVID-19 انجام می‌ شود و تنها در صورت عدم ابتلا به بیماری کووید-19، رانندگان خارجی برای تردد به خاک ترکمنستان اجازه ورود خواهند داشت. در عین حال خودروهای خارجی نیز تحت عملیات بهداشتی و ضدعفونی قرار خواهند گرفت.

 همچنین از 7 نوامبر 2022، وسایل نقلیه ترکمنستانی با رانندگانی که حمل‌ و نقل جاده‌ ای بین‌ المللی را انجام می‌دهند، برای ورود به ترکمنستان و خروج از ترکمنستان از طریق پست‌ های بازرسی بندر دریایی بین المللی ترکمن باشی، آرتیک، سرخس، قارابوغاز، آلتین عصر، داش آغوز، کهنه اورگنچ، فاراب، امام نظر و سرحدآباد  مجاز هستند.

علاوه بر این، ترکمنستان امکان حمل کالا بدون راننده به صورت غیر تماسی را با انتقال تریلر و نیمه تریلر نیز فراهم می کند.

ترانزیت
الزامات ورود رانندگان و کامیونداران ترانزیت به ترکمنستان

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.