| کد خبر: 246072 |

فرسودگی ناوگان‌ حمل و نقل، معضل کهنه و همیشگی

علی‌رغم سال‌ها تلاش در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل بین جاده‌ای تجاری این معضل همچنان پابرجا بوده و به دلیل مشکلاتی که در ضوابط مربوط به این موضوع وجود دارد، بهبودی حاصل نشده است.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره انجمن حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: علی‌رغم سال‌ها تلاش در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل بین جاده‌ای تجاری این معضل همچنان پابرجا بوده و به دلیل مشکلاتی که در ضوابط مربوط به این موضوع وجود دارد، بهبودی حاصل نشده است.

به گزارش تین نیوز، احمد زمانیان یزدی ضمن اشاره به کاهش تردد کامیون‌های ایرانی در مرز دوغارون و کاهش آمار صادرات و ترانزیت با افغانستان اظهار کرد: بعد از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، تاجران این کشور به دلیل نامشخص بودن وضعیت تجارت در افغانستان و معضلات مالی و بانکی، فعالیت‌های تجاری خود را محدود کرده و کاهش دادند. در پی این اتفاق تردد ناوگان‌ها نیز در مرزهای افغانستان از جمله دوغارون کاهش پیدا کرد.

وی افزود: البته در حال حاضر فعالیت‌های صادراتی و ترانزیتی همچنان در مرز دوغارون صورت می‌گیرد اما در مقایسه با سال‌های گذشته با کاهش محسوسی مواجه شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی ادامه داد: مسئولان ذی‌ربط در بخش دولتی نیز کاملا نسبت به موضوع آگاه و واقف هستند لیکن اراده‌ای برای برطرف کردن این معضل در انجمن حمل‌ونقل بین‌المللی استان نیست.

وی عنوان کرد: از موانعی که بر سر راه توسعه و نوسازی ناوگان‌ها وجود دارد، از رده خارج کردن هر کامیون فرسوده به ازای یک کامیون نو است.  

رئیس هیات مدیره انجمن حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی به توضیح وضعیت کنونی فعالان حمل‌ و نقل خراسان‌ رضوی که در خصوص اخذ ویزا از کشور پاکستان برای صادرات سوخت و گاز با مانع‌تراشی‌های متعددی مواجه بودند، پرداخت و گفت: هم‌اکنون مشکل اخذ ویزا از پاکستان با توجه به آنلاین و الکترونیکی شدن فرایند درخواست و صدور ویزا تا حدودی برطرف شده و مانند گذشته پرچالش نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.