| کد خبر: 244025 |

رشد ۳۹ درصدی ترانزیت خارجی در ۲ ماه نخست ۱۴۰۱

سخنگوی گمرک ایران از رشد ۳۹ درصدی کالاهای عبوری خارجی از کشورمان در دو ماه نخست امسال خبر داد.

تین نیوز

سخنگوی گمرک ایران از رشد ۳۹ درصدی کالاهای عبوری خارجی از کشورمان در دو ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید روح اله لطیفی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت با عبور دو میلیون و ۵۶۰ هزار تن کالای خارجی از مسیر کشورمان، ترانزیت خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۹ درصدی همراه بوده است.

سخنگوی گمرک ایران افزود: بعد از هفت سال کاهش ترانزیت کالای خارجی از کشور، مسیر رشد ترانزیت در سال گذشته از سر گرفته شد و با عبور ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن کالای خارجی از کشورمان، با رشد ۶۸ درصدی همراه بوده است.

لطیفی ادامه داد: رشد ۶۸ درصدی ترانزیت در سال گذشته و رشد ۳۹ درصدی ترانزیت در دو ماهه امسال، نوید بخش رسیدن به حد نصاب بالای ۱۵ میلیون تن کالای عبوری خارجی از کشور در سال ۱۴۰۱ است که تاکنون در کل تاریخ کشورمان بی سابقه بوده است.

سخنگوی گمرک ایران گفت: ترانزیت سالیانه ۵۰ میلیون تن کالای خارجی، نیازمند هماهنگی بیشتر بین سازمان‌های مرتبط، تسهیل قوانین، تقویت و تکمیل زیر ساخت‌ها، ایجاد مشوق‌های عملیاتی برای همسایگان و فعال سازی هر چه بیشتر دیپلماسی اقتصادی است.

وی افزود: قرار گرفتن ایران در دالان‌های تجاری دنیا، تلاش برای عبور ارزان و سریع و مطمئن مسیرهای تجاری بیشتر از ایران، می‌تواند در کنار سایر موارد تسهیلگر ترانزیت خارجی و باعث رشد آن در دولت سیزدهم شود.

لطیفی گفت: در دو ماه اخیر گمرک‌های منطقه ویژه شهید رجایی با ۸۱۱ هزار تن، پرویزخان با ۳۸۰ هزار تن، باشماق با ۲۶۴ هزار تن، سرخس با ۲۲۰ هزار تن، بازرگان با ۲۰۳ هزار تن، بیله سوار با ۱۰۸ هزار تن، جلفا با ۹۵ هزار تن، لطف آباد با ۷۲ هزار تن، میرجاوه با ۷۱ هزار تن و بندر لنگه با ۶۳ هزار تن، به ترتیب ۱۰ مبدا ورودی کالاهای ترانزیتی برای عبور از کشورمان به مقاصد دیگر بودند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.