| کد خبر: 231494 |

بیش از ۴۰ هزار و ۵۰۱ دستگاه کامیون امسال از مرز بازرگان تردد کرد

مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه این مرز از پایانه‌های مهم زمینی کشور است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ هزار و ۵۰۱ دستگاه کامیون از این مرز تردد کرده که نشان دهنده تداوم فعالیت تجاری در این خطه از کشور است.

تین نیوز

 مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه این مرز از پایانه‌های مهم زمینی کشور است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ هزار و ۵۰۱ دستگاه کامیون از این مرز تردد کرده که نشان دهنده تداوم فعالیت تجاری در این خطه از کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جابر اکبرزاده متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز را ۷۴۹ دستگاه اعلام کرد و افزود: در این مدت هشت هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون از کشور خارج شده و ۲۴ هزار و ۱۸۸ دستگاه نیز وارد شده است.

مدیر پایانه مرزی بازرگان تاکید کرد: سال گذشته به علت شیوع کرونا و بسته بودن مرز، تعداد تردد کامیون در ماه های ابتدایی سال به شدت کاهش یافته بود که قابل مقایسه با آمار امسال نیست.

اکبرزاده اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد.

وی عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی را نیز انواع ماشین آلات صنعتی، MDF، موز، رنگ، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در این مدت ۴۶ هزار و ۴۱۱ مسافر از این مرز تردد داشته که از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۶۴ نفر مسافر ایرانی و ۲۰ هزار و ۴۷ نفر مسافر خارجی بودند.

اکبرزاده گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل پنج هزار و ۴۲۸ نفر از این مرز تردد داشتند.

آذربایجان‌غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان در ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

کل پایانه‌های مرزی کشور ۲۲ مورد است که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد؛ گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.