| کد خبر: 220178 |

صادرات ۳۱۲ هزار تن کالا به افغانستان از طریق مرز دوغارون تایباد

مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۱۲ هزار تن انواع کالا از طریق مرز دوغارون به سمت کشور افغانستان صادر شده است.

تین نیوز

مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۱۲ هزار تن انواع کالا از طریق مرز دوغارون به سمت کشور افغانستان صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، کریم نوایی ‌نظامی اظهار کرد: این حجم از کالا با ۱۲ هزار و ۴۸۲ دستگاه کامیون ترانزیت جابه‌جا شده که سال گذشته در همین مدت ۳۷۱ هزار تن انواع کالا با ۱۴ هزار و ۸۶۵ دستگاه کامیون حمل شده است.

وی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی صادرات کالا از ابتدای سال جاری افزود: این کاهش به دلیل تعطیلی‌های پی‌درپی گمرک افغانستان و عدم پذیرش کامیون‌های ترانزیت از سمت کشور همسایه بوده که امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده، کمبودهای موجود در گمرک اسلام‌قلعه رفع شود تا شاهد افزایش صادرات از طریق این معبر رسمی باشیم.

نوایی‌نظامی مطرح کرد: مهم‌ترین کالاهایی که در این مدت از طریق مرز دوغارون به سمت کشور افغانستان صادر شده، شامل میل‌گرد، بنزین، گاز مایع و سیمان است.

وی اظهار کرد: در همین مدت ۱۵۰۰ تن کالا توسط ۶۲ دستگاه کامیون ترانزیت از این طرق وارد ایران شده و نیز در همین بازه زمانی ترانزیت خروجی کالا از مرز دوغارون ۲۳۵ هزار تن بوده که توسط ۱۰ هزار و ۵۰۶ دستگاه کامیون جابه‌جا شده است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون در خصوص معطلی رانندگان ترانزیت در مرز دوغارون توضیح داد: مجموعه گمرک دوغارون با ۱۰ واحد باسکول برای تسهیل در پذیرش کامیون‌های ترانزیت در حال فعالیت است اما همچنان گمرک افغانستان در آن سوی مرز تنها با یک دستگاه باسکول پذیرش را انجام می‌دهد که همین عامل همراه با تعطیلی‌های مکرر مناسبتی، مزید بر معطلی کامیون‌های در این معبر شده است.

وی با اشاره به حساسیت مرز دوغارون بیان کرد: این گذرگاه یکی از معابر مرزی رسمی در کشور به‌شمار می‌رود که با توجه به حساسیت بالای تردد کامیون‌های ترانزیت، معطلی برای برخی بارها مانند مواد سوختی بسیار حایز اهمیت است و باید گمرک افغانستان در رفع این مشکل به صورت جدی‌تر پیگیری کند.

نوایی‌نظامی اعلام کرد: روزانه به طور میانگین ۱۲۳ دستگاه کامیون کار جابه جایی ۲ هزار و ۹۵۰ تن انواع کالا را از طریق مرز دوغارون به سمت افغانستان بر عهده دارند؛ در حال حاضر مشکل خاصی در تردد کامیون‌های حامل بار نیست و با افزایش ساعت کار و نظارت در مجموعه گمرک روان‌سازی انجام شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.