| کد خبر: 219592 |

ترانزیت خروجی گمرک دوغارون افزایش یافت

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: در نیمه نخست امسال ۴۵۷ هزار تن انواع کالا از این گمرک مرزی به افغانستان ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۵ درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: در نیمه نخست امسال ۴۵۷ هزار تن انواع کالا از این گمرک مرزی به افغانستان ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد کوه‌گرد افزود: در این مدت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن انواع کالا به ارزش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار نیز از گمرک دوغارون به بازارهای هدف در داخل افغانستان صادر شد.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال سه هزار و ۵۰ تن انواع کالا به ارزش ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار از طریق گمرک دوغارون وارد ایران شده که از نظر وزن ۳۵ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: مهمترین اقلام صادراتی از این گمرک به افغانستان را انواع مصالح ساختمانی و فرآورده های نفتی تشکیل می‌دهد و در حال حاضر روزانه ۵۵۰ دستگاه کامیون از طریق این گمرک صادرات و ترانزیت انواع کالا به افغانستان را انجام می‌دهند و همین تعداد کامیون نیز از افغانستان وارد گمرک دوغارون می‌شوند.

وی افزود: ۹۰ درصد کالاهای صادراتی از گمرک دوغارون به مقصد شهر هرات دومین بازار اقتصادی افغانستان منتقل می‌شود و در مجموع یک سوم کالاهای مورد نیاز بازارهای کشور همسایه از طریق گمرک مرزی دوغارون تامین می‌گردد.

کوه‌گرد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت حمل و نقل و تجاری در مرز دوغارون فعالیت دارند ادامه داد: هم اکنون ۱۰۰ درصد فعالیت گمرکی در مرز دوغارون از طریق سامانه جامع امور گمرکی انجام می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی از این گمرک به افغانستان صادر می‌شود.

مدیرکل گمرک دوغارون افزود: به منظور رصد دقیق کالاهای وارداتی از افغانستان ۱۰۰ درصد اقلام وارد شده به مقصد ایران از طریق گمرک دوغارون با دستگاه ایکس ری کنترل می‌شوند.

گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمت ۱۰۰ ساله در زمره پنج گمرک برتر کشور و فعالترین گمرک خراسان رضوی پس از گمرک مشهد و تنها گمرک مستقل در این استان محسوب می‌شود که تمام ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می‌گیرد.

بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است و کالاهای تجار افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرک‌های بندرعباس، بندر لنگه و دیگر گمرکات مرزی آن کشورها منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شوند.

تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.