| کد خبر: 195687 |

رشد ۲۴۵ درصدی ارزش صادارت از گمرک بازرگان

واردات کالا در گمرک بازرگان از لحاظ وزنی نیز در این مدت ۷۲ درصد افزایش داشت.

تین نیوز

سرپرست اداره‌کل گمرک بازرگان گفت: طی پنج ماهه سال جاری ارزش دلاری کالاهای صادراتی از این مرز ۲۴۵ درصد نسبت به مشابه سال قبل رشد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، صادق نامدار اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی است که به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش دلاری واردات از طریق این مرز طی پنج ماهه نخست سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۶ درصد افزایش داشت، بیان کرد: در این مدت ۲۷۷ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۹۰۵ دلار انواع ماشین‌آلات صنعتی، ورق ام دی اف (MDF)، موز، رنگ‌، اسکلت فلزی، انواع پارچه، لوازم یدکی، قطعات یدکی از طریق مرز بازرگان وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه واردات کالا از لحاظ وزنی نیز در این مدت ۷۲ درصد افزایش داشت، افزود: تعداد اظهارنامه‌ها در این مدت هفت هزار و ۱۹۱ مورد بود.

«نامدار» با بیان اینکه ارزش دلاری ترانزیت کلی از این مرز طی پنج ماه نخست سال جاری ۳۵ درصد کاهش داشت، گفت: ترانزیت کالا از لحاظ وزنی نیز ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

حدود یک چهارم از کل پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.