| کد خبر: 192512 |

مدیرکل گمرک بازرگان خبر داد:

کاهش ۴۶ درصدی صادرات کالا از گمرک بازرگان

مدیرکل گمرک بازرگان از واردات ۳۵۰ هزار تن کالا از مرز بازرگان طی سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل گمرک بازرگان از واردات ۳۵۰ هزار تن کالا از مرز بازرگان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، صادق نامدار افزود: طی سال گذشته ۳۵۰ هزار تن به ارزش ۴۴۰ میلیون دلار واردات قطعی از گمرک بازرگان صورت گرفته است که از نظر وزن نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش را شاهد هستیم.

مدیرکل گمرک بازرگان همچنین بااشاره به صادرات کالا از این مبادی رسمی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۹۵ هزار تن به ارزش ۱۶۰ میلیون دلار صادرات قطعی از این گمرک صورت گرفته است که از نظر وزن نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد کاهش دارد.

نامدار همچنین کشورهای هدف صادرات از این گمرک را به ترتیب ترکیه با ۵۰ درصد، اروپا با ۲۰ درصد، گرجستان با ۱۰ درصد بیان کرد و گفت: عمده کالاهای صادراتی محصولات کشاورزی محصولات پتروشیمی، محصولات سنگی، محصولات فلزی و نساجی هستند.

وی در ادامه بر کشفیات کالای قاچاق از گمرک بازرگان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۶ درصد کشفیات متعلق به پلی استارین به ارزش ۱۶ میلیارد و ۴۶۱ هزار و ۳۳۳ هزار ریال است که مواد مخدر گراس و تریاک به میزان ۳۸ هزار و ۹۱۳ گرم در رده دوم ۱۴ درصد کشفیات را شامل می‌شود.

مدیرکل گمرک مرزی بازرگان با اشاره به توقیف خودرو سواری به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۳۵ میلیون و ۳۷۴ هزار ریال در مرز بازرگان گفت: نفت سفید ۸۰ درصد کشفیات و کالاهای پزشکی ۵ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده اند که زیور آلات طلا و نقره با ۷ میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۵۸ هزار و ۳۳۱ ریال ششمین عنوان کشفیات از گمرک بازرگان را به نام خود ثبت کرده اند.

وی با اشاره به اقدامات و پیشنهادات گمرک بازرگان در حوزه معاونت ترانزیت و کارنه تیر گفت: سیستم مدیریت ریسک و تعیین کارشناس و ارزیاب در ارسال کالا به ایکس ری از این گمرک هنوز اجرایی نشده است که این اقدامات با توجه به حجم کالاهای ترانزیتی از این گمرک به صورت دستی اجرا می‌شود که لازم است هر چه سریع‌تر اقدامات سیستم سلکتیویتی عملیاتی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.