| کد خبر: 182000 |

یک راننده ترانزیتی:

◄ دوره خودمالکی در ایران پایان‌یافته است

نظر بنده و بسیاری از همکارانم این است که با شرایط پیش‌آمده فعلی دوره ماشین‌داری به‌صورت خودمالکی در ایران هم پایان‌یافته است و دیگر هیچ‌گونه توجیه و صرفه اقتصادی برای شخص خود مالک ندارد.

تین نیوز

یک راننده خودمالک ترانزیتی نسبت به شرایط کمبود بار بعد از آغاز تحریم‌ها انتقاد کرد و ادامه وضع موجود را برای فعالان صنف حمل‌و نقل زیان‌بار توصیف‌کرد.

کاظم نیمه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز گفت: وضعیت بار صادراتی و وارداتی در شرایط مناسبی نیست بخصوص بار وارداتی از کشورهای اروپائی که کاهش‌یافته است و در صورت یافتن بار وارداتی مجبور هستیم با کرایه خیلی پائین بارگیری را انجام دهیم.

او ادامه داد: نظر بنده و بسیاری از همکارانم این است که با شرایط پیش‌آمده فعلی دوره ماشین‌داری به‌صورت خودمالکی در ایران هم پایان‌یافته است و دیگر هیچ‌گونه توجیه و صرفه اقتصادی برای شخص خود مالک اعم از راننده خود مالک یا شخص سوم خود مالک در خرید خودروی سنگین و به کار گرفتن آن در امر حمل‌ونقل وجود ندارد و به هر روشی که حساب‌وکتاب کنید خواباندن سرمایه سنگین در این بخش کاملاً اشتباه است.

این فعال حمل‌ونقل نقلی ادامه‌داد: به اعتقاد بنده دولت باید شرکت‌های حمل‌ونقلی را که بخشی از آن‌ها فاقد هرگونه ناوگان ملکی هستند و فقط به‌صورت دلالی از این صنف سودهای کلانی کسب کرده‌اند را مجبور به خرید تعداد مشخصی از ناوگان موجود حمل‌ونقلی کشور از خودمالکان کند.

او افزود: تأکید می‌کنم که این کار حتماً باید از ناوگان موجود در کشور اعم از ناوگان جدید یا فرسوده انجام شود تا تعداد ناوگان بیشتر از تعداد فعلی افزایش پیدا نکند چراکه هم‌اکنون هم این بخش با افزایش بی‌رویه تعداد ناوگان مواجه است و واقعاً ظرفیتی در اقتصاد کشور برای زیادتر شدن آن وجود ندارد،

این راننده ترانزیتی خودمالک ادامه داد: سپس طرح‌های نوسازی ناوگان را به‌صورت شرکتی ادامه دهند نه به‌صورت خودمالکی، در نتیجه این امر هم رانندگان و ماشین داران فعلی از شرایط انواع و اقسام فشارهای کاری حاصل از نبود بار و کرایه مناسب و از طرف دیگر افزایش بی‌رویه هزینه‌های نگهداری خودروی سنگین رهایی می‌یابند و به شغل اصلی خود که فقط رانندگی هست به‌صورت کاملاً حرفه‌ای می‌پردازند و هم شرکت‌های واقعی حمل‌ونقلی در ایران هم شکل می‌گیرد که می‌توانند برای جذب بارهای فرا کشوری به پشتوانه ناوگان ملکی خود اقدام کنند.

او ادامه داد: وضعیت بار داخلی هم ناامیدکننده است و به‌صورت کلی مشابه شرایط کلی اقتصادی حال حاضر، صنف حمل‌ونقل جاده‌ای هم در شرایط بسیار سختی به سر می‌برد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.