| کد خبر: 171725 |

یک فعال ترانزیتی عنوان کرد:

◄ محدودیت ترکیه برای پر کردن باک کامیون‌های ترانزیتی در مرز

دولت ترکیه اجازه نمی‌دهد که کامیون‌دار با خود گالن سوخت حمل کند و در عین‌حال هم اجازه نمی‌دهد که کامیون ایرانی فول باک مرز را رد کند و وارد ترکیه شود. این درحالی است که اگر کامیون ایرانی بتواند فول باک وارد ترکیه شود تا حدود زیادی از مخارجش کاسته می‌شود.

تین نیوز

محمدکاظم نیمه‌فروش راننده کامیون و فعال حمل‌ونقلی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، گفت: رانندگان ترانزیتی درخواست تسهیل روابط ترانزیتی ایران و ترکیه را دارند.

وی دراین‌باره توضیح داد: درحال حاضر مشکل این است که ترکیه اجازه نمی‌دهد کامیون‌های ایرانی از حد بیشتری در مرز بازرگان گازوییل بزنند و ایران و ترکیه به یک توافق ساده نیازمند هستند تا این مشکل حل شود.

نیمه‌فروش ادامه داد: دولت ترکیه اجازه نمی‌دهد که کامیون‌دار با خود گالن سوخت حمل کند و درعین‌حال هم اجازه نمی‌دهد که کامیون ایرانی فول باک مرز را رد کند و وارد ترکیه شود. این درحالی است که اگر کامیون ایرانی بتواند فول باک وارد ترکیه شود تا حدود زیادی از مخارجش کاهش می‌یابد.

این فعال ترانزیتی به مشکلات کامیون‌داران بعد از افزایش قیمت ارز اشاره کرد و با بیان این‌که این مشکل هم‌ ریشه در افزایش نرخ ارز دارد، گفت: اگر بتوانیم فول‌باک و با گازوییل کامل مرز را رد کنیم دیگر به حمل مقدار زیادی ارز نیاز نداریم و مسولان ایران و ترکیه لازم است در این باره با یکدگیر به تفاهم برسند.

او همچنین این را هم گفت که اکنون قیمت گازوییل در مرز بازرگان لیتری 3600 تومان است که ماه گذشته 3200 تومان بوده است و اخیراً افزایش یافته است اما کامیون‌دار ایرانی ترجیح می‌دهد با همین نرخ فول باک از مرز خارج شود تا این‌که مجبور باشد گازوییل را با پرداخت ارز گران در کشور خارجی تهیه کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.