| کد خبر: 140759 |

◄ بازی سوداگران مرگ با زندگی رانندگان ترانزیت

اگرچه در یک ماه گذشته چندین مطلب در مورد قاچاق مواد مقدر از طریق بارهای صادراتی و مشکلاتی که رانندگان در صورت بروز چنین رویدادی با آن مواجه می‌شوند، در تین‌نیوز منتشر شد اما آن‌چنان که از شواهد برمی‌آید، به نظر می‌رسد این مشکل همچنان ادامه دارد و متاسفانه برخی رانندگان کماکان قربانی سوداگران مرگ شده و با غفلت خود و دیگران، روزگار خود را در زندان‌های کشورهای دیگر تباه می‌کنند.

تین نیوز

 اگرچه در یک ماه گذشته چندین مطلب در مورد قاچاق مواد مقدر از طریق بارهای صادراتی و مشکلاتی که رانندگان در صورت بروز چنین رویدادی با آن مواجه می‌شوند، در تین‌نیوز منتشر شد اما آن‌چنان که از شواهد برمی‌آید، به نظر می‌رسد این مشکل همچنان ادامه دارد و متاسفانه برخی رانندگان کماکان قربانی سوداگران مرگ شده و با غفلت خود و دیگران، روزگار خود را در زندان‌های کشورهای دیگر تباه می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز، در روزهای اخیر موضوع گرفتاری یکی از رانندگان که نام وی نیز در تین‌نیوز محفوظ است، در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌چرخد تا شاید گشایشی در کار این راننده محبوس در بند در کشور  ترکمنستان صورت گیرد و توجه مسئولان نیز به این موضوع بیشتر جلب شود و رانندگان هم در هنگام بارگیری کالا، محتاط‌تر عمل کنند.

آن‌چنان که فعالان بخش حمل‌ونقل بار می‌گویند، در آخرین اتفاق ۱۰ روز پیش یک راننده از بندر ترکمن ۶ قایق ماهیگیری بارگیری کرده که در تنه یکی از آن قایق‌ها  ۲۷ کیلوگرم تریاک جاسازی شده بود که با ورود به کشور ترکمنستان از طریق ایکس ری کشف و باعث مصادره شدن ماشین ۴۰۰ میلیون تومانی و زندانی شدن راننده با حکم 24 ساله شد.

به گفته آنان سوداگران مرگ که اقدام به قاچاق مواد مخدر از طریق بارهای صادراتی می‌کنند در محل پلمب و اظهار بار، مبدا بار را به نام یک ترخیص کار می‌زنند که هیچ نامی از خود در مدارک موجود نباشد. این قاچاقچیان همچنین در کشور مقصد هم از طریق یک ترخیص کار دریافت بار را انجام می‌دهند و بدین ترتیب هیچ اثری از فرستنده و گیرنده مواد مخدر به جا نمی‌ماند.

چندی پیش نیز برخی رانندگان از فعالیت تعدادی افراد سودجو خبر داده بودند که با جاسازی مواد مخدر داخل بار و بارگیری مواد مخدر، برای رانندگان این بخش مشکلاتی ایجاد کرده‌اند که به گفته آنان در صورت وقوع چنین اتفاقی فقط راننده به‌خاطر جرمی که مرتکب نشده است مجازات می‌شود و در این زمینه هیچ‌کس پاسخگو نبوده و قانون هم کسی را جز راننده نمی‌شناسد و پیامد آن جریمه‌های میلیاردی و توقیف ماشین و حبس برای راننده است.

یکی از کاربران تین‌نیوز نیز که نام خود را محمد کاظم نیمه فروش ذکر کرده،  پیش از این در پیامی که به این پایگاه خبری ارسال کرد، نوشت: متاسفانه برادر بنده به نام وحید نیمه فروش یکی از این رانندگان گرفتار شده در کشور بلغارستان است چرا که از داخل بار وی و قوطی‌های سربسته با بسته‌بندی کارخانه تولید کننده این محصول، مواد مخدر کشف شده است.

وی افزود: با وجودی که بار صادراتی از انبار شماره ...گمرک ...( مشخصات گمرک در تین‌نیوز موجود است) بارگیری و همانجا هم کامیون بعد از بازدیدهای گمرکی پلمپ شده و در مسیر هم در مرز خروجی بازرگان هم در ورودی و خروجی کشور ترکیه کامیون و محموله با دستگاه XRAY اسکن و باز کنترل شده است، در مرز ورودی بلغارستان بعد از آنالیز بار مشخص گشته که حاوی هروئین است.

این کاربر تاکید کرد: اکنون این کشور، فرستنده و گیرنده بار را رها کرده و برادر بی‌گناه بنده را به زندان انداخته و خودرویمان را هم مصادره کرده است!!! در ایران هم نه جایی شکایت‌مان را می‌پذیرد  و نه به فریادمان می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: صاحب بار که در واقع صاحب واقعی و جاسازی کننده این مواد مخدر آزاد است و برادر بی‌گناه و از همه چیز بی خبر اینجانب به جرم ناکرده در زندان بلغارستان مانده و کامیونمان هم که حاصل سال‌ها زحمت‌مان و نان آور چهار خانواده بود، مصادره گشته است آیا سازمانی و اداره‌ای در ایران وجود ندارد که به فریاد بنده و خانواده دیگر رانندگان بی‌گناه برسد؟!!!

این کاربر همچنین در پیام دیگری نیز عنوان کرد: توصیه‌های کلی و مبهم فایده‌ای برای رفع این مشکل ندارد. برادر بنده با کامیونمان در تاریخ 26 فروردین 96 از انبار شماره ... گمرک ... بار صادراتی آرد سوخاری به مقصد لهستان را بارگیری کرد و بار همانجا پلمپ شد و پس از اخد مدارک به سمت مقصد حرکت کرد که از تعداد 468 قوطی دربسته فلزی با بسته بندی کارخانه تولید کننده از این محموله مقدار 160 کیلوگرم هروئین در مرز ورودی بلغارستان کشف شد.

وی تاکید کرد: این محموله که از انبار یا کارخانه یا هرجای دیگری بارگیری نشده و مستقیما از داخل گمرک بارگیری شده آقایان مسئول چه جوابی دارند؟ این‌که تجهیزات و امکانات کنترل بارهای صادراتی را نداریم تاوانش را باید راننده بی‌گناه و نگون‌بخت با جان و مال خویش بدهد؟!!!

این کاربر با طرح این پرسش که چه کسی در این مملکت پاسخگوی ما است؟ افزود: الان برادر بی‌گناه من ...در بلغارستان زندانی شده و کامیونمان هم مصادره شده اما صاحب بار و جاسازی کننده واقعی موادمخدر درون این بار صادراتی آزاد است. به هرجایی که ممکن بوده نامه داده‌ام اما دریغ از حتی یک جواب!!!

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.