| کد خبر: 136282 |

◄ رانندگان ترانزیت فقط از کارخانه‌های معتبر بارگیری کنند

به گفته برخی رانندگان ترانزیت، اخیرا تعدادی افراد سودجو با جاسازی مواد مخدر داخل بار و بارگیری مواد مخدر، برای رانندگان این بخش مشکلاتی ایجاد کرده‌اند.

تین نیوز

به گفته برخی رانندگان ترانزیت،  اخیرا تعدادی افراد سودجو با جاسازی مواد مخدر داخل بار و بارگیری مواد مخدر، برای رانندگان این بخش مشکلاتی ایجاد کرده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، در پیامی که در برخی گروه‌های تلگرامی مربوط به رانندگان خودروهای سنگین منتشر شده از رانندگان خواسته شده فقط از کارخانه‌های معتبر بارگیری کرده و به هیچ وجه از انبارها حتی اگر آشنا هم باشند، بارگیری نکنند.

بر اساس این پیام افراد سودجود با هماهنگی افراد بیرونی که در برخی کشورها فعال هستند در چند مورد از طریق کامیون‌های ترانزیتی به حمل مواد مخدر به کشورهایی از قبیل آلمان و ترکیه و ... اقدام کرده‌اند که شناسایی شده و در این بین کسی جز راننده مجرم نیست.

 در این پیام خاطرنشان شده است که در صورت وقوع چنین اتفاقی فقط راننده به‌خاطر جرمی که مرتکب نشده است مجازات می‌شود و در این زمینه هیچ‌کس پاسخگو نیست، قانون هم کسی را جز راننده نمی‌شناسد و پیامد آن جریمه‌های میلیاردی و توقیف ماشین و حبس برای راننده است.

قابل ذکر است در خبری که 29 خرداد ماه امسال در این زمینه در خبرگزاری مهر منتشر شد، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی با اشاره به روند رو به رشد پرونده‌های قاچاق مواد مخدر از ابلاغ دستورالعمل‌هایی در خصوص بارگیری و حمل محموله‌های صادراتی خبرداد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمدجواد عطرچیان در نشستی با حضور مسئولان سازمان‌ها و نهادهای دولتی موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای را مورد بحث و بررسی قرار داد و آن را چالش جدی در عرصه رقابت تجارت خارجی و حمل‌ونقل بین‌المللی قلمداد کرد و گفت: روند رو به رشد پرونده‌های قاچاق مواد مخدر در وجهه سیاسی و درآمدهای ارزی کشور تأثیر سوئی دارد و به همین دلیل باید هرچه زودتر نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

وی به روند رو به رشد این‌گونه پرونده‌ها در ۶ ماه اخیر اشاره کرد و گفت: در حالی آمار این‌گونه پرونده‌ها رو به رشد هستند که عموماً این مکشوفات در کشورهای دیگر بیشتر کشف ‌شده‌اند و در بازرسی‌های درون مرزی مورد مشکوکی با ماده غیرقانونی در محموله‌ها مشخص نمی‌شوند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی همچنین اعلام کرد: در نظر است دستورالعمل‌هایی در خصوص بارگیری و حمل محموله‌های صادراتی توسط انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی تهیه و ابلاغ شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم نیمه فروش 1 0

    این توصیه های کلی و مبهم فایده ای برای رفع این مشکل ندارد برادر بنده با کامیونمان در تاریخ 26 فروردین 96 از انبار شماره ... گمرک ... بار صادراتی آرد سوخاری به مقصد لهستان را بارگیری و همانجا هم پلمپ شده و پس از اخد مدارک به سمت مقصد حرکت کرد که از تعداد 468 قوطی دربسته فلزی با بسته بندی کارخانه تولید کننده از این محموله مقدار 160 کیلوگرم هروئین در مرز ورودی بلغارستان کشف شده است!! این محموله که از انبار یا کارخانه یا هرجای دیگری بارگیری نشده و مستقیما از داخل گمرک بارگیری شده آقایان مسئول چه جوابی دارند؟ اینکه تجهیزات و امکانات کنترل بارهای صادراتی را نداریم تاوانش را باید راننده بیگناه و نگون بخت با جان و مال خویش بدهد؟!!! چه کسی در این مملکت پاسخگوی ما است؟ الان برادر بیگناه من وحید نیمه فروش در بلغارستان زندانی شده و کامیونمان هم مصادره شده اما صاحب بار و جاسازی کننده واقعی موادمخدر درون این بار صادراتی آزاد برای خویش میگردد!!!! به هرجائی که ممکن بوده نامه داده ام اما دریغ از حتی یک جواب!!!