| کد خبر: 219856 |

محدودیت‌های ترافیکی در معابر ورودی به شهر مهران اعمال می‌شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در مبادی ورودی شهر مهران با توجه به عدم برگزاری مراسم اربعین حسینی خبر داد.

تین نیوز

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در مبادی ورودی شهر مهران با توجه به عدم برگزاری مراسم اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهار داشت: با توجه به تصمیم ستاد اربعین حسینی مبنی بر ممنوعیت خروج زائران از مرز های کشور، برهمین اساس از چندی پیش کلیه مبادی ورودی استان تحت نظارت و کنترل پلیس راهور قرار گرفته است.

وی با اشاره به استقرار ماموران در مسیرهای ورودی به شهر مهران افزود: در این طرح از ورود خودروهای غیر بومی به داخل مهران و حرکت به سمت پایانه مرزی جلوگیری می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام با تاکید بر اینکه به هیچ امکان عبور زمینی از مرز مهران به سمت کشور عراق وجود ندارد، از زائران خواست از مراجعه به این شهر مرزی اجتناب کنند.  

سرهنگ کهزادی اضافه کرد: اجرای این طرح تا پایان اربعین به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

اجازه حرکت زائران اربعین به سمت مهران داده نمی‌شود

فرمانده پلیس راه ایلام گفت: به منظور جلوگیری از ورود زائران اربعین به مرز مهران با هماهنگی طرف عراقی، گیت‌های ورود و خروج زائران بسته است.

رضا همتی زاده افزود: زائرانی که قصد عزیمت به استان ایلام و مرز مهران را دارند آگاه باشند هیچ‌گونه اجازه تردد به آنها از طرف مسوولان پایانه مرزی مهران و زرباطیه عراق داده نمی‌شود.

وی یادآور شد: هم اکنون مرز مهران طی بازرسی‌های انجام گرفته عاری از حضور زائران است و این موضوع بیانگر فهم بالای مردم در پذیرش خواسته مسوولان ایران و عراق در اجتناب از حضور در مرزهاست.

فرمانده پلیس راه ایلام در مورد پیاده‌روی مردم استان به سمت بقاع متبرکه در روز اربعین نیز گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا در استان، از پیاده‌روی مردم به طرف بقاع متبرکه بویژه امامزاده علی‌صالح‌(ع) و سایر اماکن متبرکه جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، بنابر اعلام استاندار ایلام، مرز بین‌المللی مهران برای عبور زائران حسینی در ایام اربعین امسال بسته است و به هیچ عنوان اجازه ورود در این مرز داده نخواهد شد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: بنابر اعلام مسئولان کشور عراق و باتوجه به فراگیری بیماری کرونا، استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران پذیرای زائران حسینی نخواهد بود و در این راستا هیچ برنامه‌ای برای پذیرش زائران و خدمت‌رسانی به آنها در این مرز وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌های مصوب ستاد کرونای کشور راهپیمایی اربعین به عنوان کنگره جهان اسلام امسال برگزار نمی‌شود و موکب‌ها در مسیر مرز مهران حق برپایی و فعالیت ندارند.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.