| کد خبر: 196611 |

چهار بانده شدن مسیر ایلام_مهران، خواب یا واقعیت؟

سالهاست که مسولان مربوطه وعده‌ تکمیل پروژه چهار بانده کردن مسیر ایلام-مهران را می‌دهند؛ اما این پروژه پس از چندین سال کماکان تکمیل نشده است.

تین نیوز

 سالهاست که مسولان مربوطه وعده‌ تکمیل پروژه چهار بانده کردن مسیر ایلام-مهران را می‌دهند؛ اما این پروژه پس از چندین سال کماکان تکمیل نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، چند سالی است که شاهد حضور میلیونی زائران حسینی در مرز مهران استان ایلام هستیم که با توجه به ارادت مردم هرساله بر تعداد زوار حسینی افزوده می‌شود. با عنایت به استاندارد نبودن مسیرهای مواصلاتی استان، طی سال‌های اخیر به واسطه حضور زوار شاهد اقداماتی در حوزه راهسازی این استان هستیم که برخی از این پروژه‌ها کماکان تکمیل نشده‌اند.

صرف نظر از انتظاراتی که جهت تکمیل پروژه‌های راهسازی وجود دارد وعده و وعیدهای مسوولان که هیچگاه عملی نشده نارضایتی‌هایی را برای مردم در پی داشته است.

 مسیر ایلام_مهران به‌عنوان اصلی‌ترین مسیر تردد زوار یکی از پروژه‌هایی بوده که چند سالی است تنها شاهد وعده و وعید در خصوص تکمیل آن هستیم و هرسال تکمیل این پروژه به اربعین سال آینده موکول می‌شود.

اواسط سال ۹۶ بود استاندار ایلام در بدو ورود به استان دستور بهسازی این مسیر را داد، هرچند براساس دستور استاندار این مسیر آماده و زیربار ترافیکی رفت اما پس از مدتی به‌دلیل عدم توجه به کیفیت شاهد کنده شدن آسفالت و بروز مشکلات و نقص‌های بسیاری در این مسیر بودیم.

براساس گفته استاندار طی ماه‌های اخیر بنا بود پروژه ایلام_مهران تا اربعین امسال به پایان برسد اما این وعده عملی نشد و روز گذشته وزیر راه و شهرسازی تکمیل این پروژه را به اربعین سال آینده موکول کرد.

استاندارد نبودن مسیر ایلام_ مهران

فرزاد محبیان یکی از زائرانی که به استان ایلام آمده گفت: چهارمین بار است که طی دوسال گذشته به واسطه سفر به عتبات عالیات به استان ایلام و مرز مهران سفر می‌کنم و هرساله شاهد وقوع تصادفاتی در این مسیر هستم.

وی افزود: این مسیر استاندارد لازم را ندارد و با توجه به بالا بودن میزان تردد، گنجایش این میزان تردد را ندارد و هرساله وعده‌هایی در خصوص تکمیل این پروژه داده می‌شود که تاکنون عملی نشده است.

این زائر که از اصفهان به ایلام آمده در ادامه گفت: هرساله زائران زیادی از این مسیر تردد می‌کنند و باید مسوولان کشوری و استانی در جهت تامین سلامت این افراد محورهای مواصلاتی این استان را استانداردسازی کنند تا شاهد وقوع حادثه نباشیم.

افزایش حوادث جاده‌ای مسیر ایلام _مهران در اربعین

محمد الماسی یکی از رانندگان مسیر ایلام_مهران نیز در این باره گفت: چندین سال است که در مسیر ایلام_ مهران تردد می‌کنم و در اکثر روزها تصادفات بسیاری در این مسیر پرپیچ و خم رخ می‌دهد که آمار این حوادث در ایام منتهی به اربعین افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که آسفالت این مسیر که سال‌های گذشته انجام شد به دلیل عدم کیفیت لازم از بین رفت، افزود: جای تاسف است مسیری که روزانه هزاران تردد در آن انجام می‌شود چنین وضعیت نامطلوبی داشته باشد به طوری که در همین روزهای اخیر شاهد وقوع حوادثی برای زوار در این محور بودیم.

لزوم سرعت بخشی تکمیل پروژه

با یک جستجو ساده در گوگل می‌توان تعداد وعده‌هایی که مسوولان تاکنون جهت تکمیل این پروژه داده‌اند را دید اما کماکان هیچ یک از وعده‌ها اجرایی نشده است.

با توجه به اهمیت استاندارد سازی مسیر مواصلاتی ایلام_مهران در جهت تسهیل تردد زائران و هم‌چنین صادرات کالا به کشور عراق ضروری است مسوولان و دست اندرکاران این پروژه، روند تکمیل آن را سرعت بخشند تا در سال‌های آتی شاهد برگزاری هرچه پرشکوه‌تر کنگره اربعین باشیم.

 در پایان امید است با توجه به خبر وزیر راه و شهرسازی در این خصوص مسوولان با تخصیص به موقع اعتبار روند ساخت این پروژه را سرعت بخشند و شاهد تکمیل این مسیر ۶۰ کیلومتری در اربعین سال آینده باشیم و وعده جدید وزیر راه و شهرسازی به عاقبت دیگر وعده های مسوولان گرفتار نشود.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.