| کد خبر: 175628 |

◄ آمادگی سفر زائران اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی ایلام

محورهای مواصلاتی استان ایلام آماده سفر زائران اربعین حسینی است.

تین نیوز

​احداث باند دوم محور ایلام-مهران به طول 26 کیلومتر و تکمیل 40 کیلومتر چهارخطه ایلام-مهران به‌صورت چهار خطه (بزرگراه) و انجام پروژه‌های ایمن‌سازی این محور از جمله مهم‌ترین پروژه‌های انجام‌شده از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رضا اکبری مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان با اعلام این مطلب افزود: تاکنون 40‌کیلومتر از محور 80‌کیلومتری ایلام به مهران چهارخطه شده است و مابقی در دستور کار قرار دارد. این در حالی است که در این محور یک تونل و یک پل بزرگ در دست احداث است.

اکبری خاطرنشان کرد: مسیر ایلام-مهران مهم‌ترین جاده در استان ایلام است که در برخی از مقاطع، از مناطق صعب‌العبور می‌گذرد که این امر اجرای این پروژه را پرهزینه و سخت ساخته است.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌ها هم‌چنین با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود این بزرگراه تا پایان سال 98 تکمیل شود، افزود: ساماندهی و ایمن‌سازی و تکمیل پروژه‌های راه‌سازی منتهی به مرزها از گذشته با کمبود اعتبار مواجه بوده است و این پروژه‌ها اغلب اعتبار مصوب بنام پروژه به میزان کافی نداشتند و در این راستا با کمک اعتبارات دیگر طرح‌­ها، پروژه‌هایی برای بهسازی و ایمن‌سازی محورهای مرزی در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان تعریف‌شده است تا ایمن‌سازی این محورها با سرعت بالاتری اجرایی شود.

​اکبری درخصوص وضعیت موجود محور ا یلام-صالح‌آباد-مهران گفت: کیلومتر صفرتا چهار محور، قبلا چهار خطه شده و دارای نیوجرسی است، کیلومتر چهارتا 25 (سه‌راهی جنداله) حدود هشت‌کیلومتر تا قبل از اربعین تکمیل می‌شود، کیلومتر 25 تا 54 این محور، چهارخطه شده است و از کیلومتر 54 تا 62، دوخطه قدیم بهسازی و اصلاح‌شده است.

وی افزود: از کیلومتر 62 تا 80 محور ایلام-صالح‌آباد-مهران طی سال‌های گذشته و سال جاری چهارخطه شده است و پنج‌کیلومتر از آن دارای نیوجرسی است. در مجموع طی یک سال گذشته حدود 26کیلومتر از این محور راه‌سازی شده است و حدود 7درصد از کل محور نیز آماده بهره‌برداری می‌باشد.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ارتباط با وضعیت محور ملکشاهی – مهران گردنه ترشاوه گفت: 2/5کیلومتر این محور، سال گذشته با مشخصات راه اصلی انجام شد و 2/5 کیلومتر دیگر طی چند روز آینده تکمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محور دهلران-اندیمشک به طول 12 کیلومتر با مشخصات چهار خطه در حال اجرا است که 9 کیلومتر از آن آماده بهره‌برداری بوده و مابقی در دست تکمیل قرار دارد.

اکبری همچنین گفت: محور ایلام-حمیل حدود 10 کیلومتر در حال تکمیل و راه‌سازی به صورت چهار خطه است و محور ایلام-ایوان به طول چهارکیلومتر در محدوده گله‌ جار نیز به صورت چهار خطه اجراشده است.. بنابراین طی سال گذشته در مجموع 57 کیلومتر راه‌سازی باهمت اداره کل راه و شهرسازی استان در استان ایلام انجام‌شده است.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌ها به اجرای پروژه‌های ایمن‌سازی 19 نقطه مستعد حادثه در محور ایلام-ملکشاهی-مهران به عنوان محور برگشت زائران اربعین حسینی که دارای پیچ تند بوده است اشاره کرد و افزود: در این محور عملیات تراشه‌برداری، اصلاح قوس و افزایش فاصله دید انجام‌شده است. در محور مهران-دهلران نیز عملیات تعریض ابنیه فنی و اصلاح برخی از قوس‌ها جهت ارتقای ایمنی محور انجام‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.