| کد خبر: 153794 |

پیش بینی بازگشت ۶۰ درصد زوار از مرز

در حالی تردد زائران در مرز مهران برای خروج از کشور کاملا روان و راحت است که طبق پیش بینی های انجام شده ۶۰ درصد زوار اربعین برای بازگشت از این مرز تردد خواهند کرد.

تین نیوز

در حالی تردد زائران در مرز مهران برای خروج از کشور کاملا روان و راحت است که طبق پیش بینی های انجام شده ۶۰ درصد زوار اربعین برای بازگشت از این مرز تردد خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  استاندار ایلام در ارتباط با آخرین وضعیت مرز مهران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اقدامات خوبی برای خدمات رسانی به زائران در استان مهیا شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: خوشبختانه با وحدت رویه که بین همه اعضای ستاد اربعین استاد و دستگاه های استان فراهم شده همه به صورت جهادی پای کار هستند.

وی افزود:  شدت و ضعف  در مسیر کارها وجود دارد و باید بعد از اربعین  نقاط ضعف شناسی و برای سال آینده مشکلات مرتفع شود.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: نیروهای نظامی و انتظامی به خوبی از ورود افراد غیرمجاز که قصد ورود به کشور عراق را داشتند  وارد عمل شد و باید این رویه تا پایان اربعین در دستور کار قرار بگیرد.

وی بیان کرد: هماهنگی سپاه پاسداران و قوه قضائیه و نیروهای انتظامی و امنیتی بسیار خوب بوده است و نیروی انتظامی در کل عملکرد خوب و قدرتمندانه‌ای داشته است، صداوسیمای استان و رسانه‌های گروهی  در امر اطلاع‌رسانی  در مدیریت و تردد زوار حسینی بسیار تأثیرگذار بوده‌اند.

استاندار ایلام افزود: امسال با ایجاد لایه‌های کنترلی که در مرز مهران و در مسیر پایانه مرزی ایجاد شده است، سبب شد که تردد روان باشد و افرادی که بدون ویزا و فاقد روادید بودند در این لایه‌ها به  مرکز استان انتقال داده می‌شدند.

بازگشت ۶۰ درصد زوار از مرز مهران

سلیمانی دشتکی  بیان کرد: برای زیرساخت‌ها  مسیر ایلام به مهران اقدامات خوبی انجام‌شده است و  امیدواریم در اربعین سال آینده چیزی به‌عنوان زیرساخت در استان نداشته باشیم و باید تلاش شود که مرز چیلات در استان باز شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد تردد زوار از مرز مهران بوده پیش‌بینی می‌شود در موج بازگشت حدود ۶۰ درصد از این مرز وارد کشور شود که باید همه دستگاه ها برای خدمات‌دهی آمادگی داشته باشند.

خدمات دهی تا پایان بازگشت زوار اربعین در مهران ادامه دارد

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام بیان داشت: برای برگشت زائران کمیته مشارکت های مردمی برای خدمات دهی هماهنگی شده است.

حسین کلانتری  کلانتری در گفتگو با مهر اظهار داشت: انسجام و اتحاد و همبستگی در بین کمیته‌های مختلف استان انجام‌شده است و تمام تلاش و توان لازم برای ارائه خدمات در موج برگشت زوار حسینی به کار گرفته خواهد شد.

قائم مقام ستاد اربعین استان ایلام افزود: امسال شرایط تردد نسبت به سال گذشته مناسب بوده چراکه بعد از اربعین سال گذشته برای تمام مشکلات برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته بود.

تردد ۱۱ هزار اتوبوس در استان ایلام یک هفته

مدیرکل حمل‌ونقل استان ایلام افزود: باتوجه به بازگشت زائرین هماهنگی لازم برای  زائرین صورت گرفته است.

نورالله دلخواه در گفتگو با مهر بیان داشت: در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با تمام توان و بسیج همه امکانات در پایانه مرزی مهران و محورهای مواصلاتی استان به صورت شبانه روزی مستقر شده است.

وی بیان داشت: از ۸ آبان تا امروز بیش از ۱۱ هزارو ۵۰۰ اتوبوس به استان ایلام ورود و خروج داشته‌اند که این حجم نسبت به سال گذشته افرایش داشته است.

مدیرکل حمل‌ونقل استان ایلام افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد مرکزی راهداری و استان‌های معین در ایام اربعین چهار هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری مرز مهران را پوشش می‌دهند.

خدمات دهی سپاه در مرز مهران

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: سپاه استان ایلام با تمام امکانات آماده خدمات رسانی به زائران است.

سید صادق حسینی در گفتگو با مهر اظهار داشت: در حال حاضر سپاه پاسداران ۳۵۰ اتوبوس برای خدمات دهی به زائرین در مرز مهران مستقر کرده و ۹۰ درصد حمل نقل در مسیر پایانه توسط را به عهده دارند.

وی بیان داشت: برای بازگشت زائران  خودروهای لازم در نظر گرفته‌شده است و درمجموع ۵۶۰ دستگاه اتوبوس  با همکاری سایر دستگاه‌های اجرای برای حمل‌ونقل زوار حسینی در نظر گرفته‌شده است.

حسینی بیان داشت: در بحث خدمات رسانی، سپاه یک بیمارستان صحرایی و اقامتگاه برای زائران با ظرفیت ۱۵ هزار نفر فراهم کرده است.

رسیدگی به ۴ تصادف در خاک عراق

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: طی چند روز گذشته چهار تصادف در کشور عراق اتفاق افتاد که دانشگاه با کمترین زمان ممکن اقدامات درمانی آنها را انجام داد.

علی دل پیشه در گفتگو با مهر افزود: حدود ۵۰ مصدوم در داخل و خارج از کشور داشتیم با که همکاری بسیار خوبی در بین نهادهای انتظامی و کمیته بهداشت و درمان صورت گرفت و همه این مصدومان در اسرع وقت به بیمارستان امام ایلام انتقال یافت.

وی تصریح کرد: از این ۵۰ مصدوم تنها یک مصدوم در سامانه سماح ثبت نام کرده بود و ۴۹ نفر دیگر که جراحت‌های سختی نیز دارند فاقد ثبت‌نام در سامانه هستند که اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای درمان این زائرین  هزینه شده است و هیچ بیمه‌ای هزینه درمان این مصدومان را قبول نکرده است.

وی ادامه داد:  باید از طریق ستاد اربعین و وزارت بهداشت و درمان، هزینه درمان این مصدومان تأمین شود که مشکل بسیاری از خانواده‌های این عزیزان مرتفع شود.

سخنگوی ستاد اربعین گفت: تاکنون دو میلیون ۳۰۰ هزار ویزا صادر شده است.

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار  بیان داشت: تاکنون بیش از دو میلیون نفر از مرزهای سه گانه به کشور عراق تردد داشته‌اند که از این میزان ۴۰ هزار اتباع خارجی بودند.

وی گفت: صدور روادید تا روز سه شنبه در دستور کار قرار دارد و مردم بعد از اربعین هم می‌توانند با مراجعه به کنسولگری‌ها ویزا بگیرند و به کشور عراق سفر کنند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.