| کد خبر: 230470 |

◄ ایست و بازرسی نایین باز هم رکورد زد/ دستگاه ایکس ری مضر نیست

گاهی اوقات همکاران ما در محل اسکنرها حضور یافته و با برخی رانندگان محترم که امکان وجود عوارض پرتویی را مطرح می‌‎کنند، مواجه می‌شوند. البته در این مواقع همکاران ما نیز در کنار رانندگان در فرآیند اسکن حضور یافته و عدم مخاطره پذیر بودن فرآیند اسکن را تأکید می‌کنند.

تین نیوز

تصویر پیوست مربوط به صف بازرسی نائین است که از دستگاه ایکس ری نیز بهره مند بوده با این وجود گذر   از آن به یکی از مشکلات رانندگان تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز، یکی از رانندگانی که در این صف حضور داشت در این مورد گفت: این صف حدود ۶ کیلومتر  و در 2 ردیف تشکل شده بود.

این در حالی است که دی ماه سال گذشته محمدامین پاکشیر، مسئول حفاظت پرتویی سامانه ایکس‌ری کشور در گفتگو با  «مهر» گفته بود:  استفاده از سامانه‌های ایکس‌ری، هزینه‌های مالی و زمانی رانندگان ناوگان باری را کاهش داده است، در بازرسی‌های غیر سیستمی متأسفانه هزینه‌های بسیاری به نهادهای مربوطه مانند نیروی انتظامی تحمیل می‌شد؛ از طرف دیگر، گاهی اوقات بازرسی‌ها بر اساس سلایق شخصی انجام می‌پذیرفت و به طور کلی بازرسی‌های غیر هوشمند ناعادلانه صورت می‌گرفت.

بیشتر بخوانید:

او گفته بود: با استقرار اسکنرهای ایکس‌ری فرآیند انجام بازرسی برای هر خودرو ناوگان سنگین ۲۰ تا ۳۰ ثانیه است و هزینه‌های زمانی بسیار کاهش می‌یابد؛ همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر خسارت‌های وارد شده به بار و محموله‌ها در طی انجام بازرسی فیزیکی کاهش یافته است چرا که تنها موارد مشکوک به حمل کالای‌های قاچاق بازرسی می‌شوند.

پاکشیر با تأکید بر اینکه دستگاه‌های ایکس‌ری مورد استفاده در زمینه حفاظت اشعه از استانداردهای لازم برخوردار هستند، تاکید کرده بود: مطابق قانون حفاظت در برابر اشعه مصوب مجلس شورای اسلامی، انجام هر گونه فعالیت در ارتباط با منابع مولد پرتو شامل تولید، ساخت، تملک و بکارگیری آن‌ها مستلزم اخذ مجوز از سازمان انرژی اتمی بوده و دفتر حفاظت در برابر اشعه این سازمان پس از آزمایش‌ها و ارزیابی‌های مختلف پرتویی و فنی بر مبنای استانداردهای جهانی نسبت به ارائه مجوزهای لازم جهت بهره‌برداری از آن‌ها اقدام می‌کند.پس از اخذ مجوزهای مربوطه و شروع بهره‌برداری از اسکنرها نیز ارزیابی‌های پرتویی و فنی از دستگاه‌ها تداوم یافته و به صورت مستمر توسط کارشناسان تکرار می‌شود. بنابراین با اطمینان کامل می‌توان گفت که فعالیت اسکنرها برای اپراتورها و رانندگان محترم ناوگان‌ها مخاطره آمیز نیست.

این مقام مسئول عنوان کرده بود: گاهی اوقات همکاران ما در محل اسکنرها حضور یافته و با برخی رانندگان محترم که امکان وجود عوارض پرتویی را مطرح می‌‎کنند، مواجه می‌شوند. البته در این مواقع همکاران ما نیز در کنار رانندگان در فرآیند اسکن حضور یافته و عدم مخاطره پذیر بودن فرآیند اسکن را تأکید می‌کنند.

صف ایست و بازرسی نایین

ایست و بازرسی نایین

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.