| کد خبر: 79261 |

در گفتگو با تین نیوز، عنوان شد:

◄ درخواست افزایش کارمزد جایگاه داران و تعلل شورای اقتصاد در تصویب آن

تین نیوز | رئیس انجمن CNG کشور از ارسال پیشنهاد افزایش کارمزد جایگاه داران در اواسط نیمه نخست سال جاری به وزارت نفت خبر داد و گفت: این درخواست در انتظار تائید و ابلاغ شورای اقتصاد مانده است.

اردشیر دادرس در گفتگو با تین نیوز، افزود: این پیشنهاد در حالی به وزارت نفت ارسال شد که با افزایش نرخ سوخت در کشور بسیاری از هزینه ها در تمامی بخش ها افزایش یافت اما پیشنهاد انجمن CNG کماکان مصوب و ابلاغ نشده است. با وجود این قیمت سوخت CNG در سال آینده افزایش نخواهد داشت.

وی با اشاره به پیشنهاد افزایش 15 تا 25 درصدی کارمزد جایگاه‌داران در سال جاری، اظهار کرد: قرار است نرخ کارمزد جایگاه‌های CNG که با هزینه بخش دولتی ساخته شده‌اند تا 15 درصد و کارمزد جایگاه‌داران بخش خصوصی تا 25 درصد افزایش یابد که تا کنون محقق نشده است.
 
رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG کشور با تاکید بر اینکه کارمزد سال جاری به دلیل بی‌توجهی مسولان منسوخ شده است، گفت: برای اجرای عدالت باید نظام کارمزدی به حق‌ العمل‌ کاری تبدیل شود.
 
دادرس در ادامه در خصوص افزایش کارمزد جایگاه‌هایCNG تصریح کرد: متأسفانه چندین سال است که موضوع افزایش کارمزد جایگاه‌ها و نیز تبدیل آن به حق‌ العمل‌ کاری در دستور کار بوده به طوری که این موضوع در مجلس تصویب اما در کمیسیون تلفیق به دلایلی مورد تائید قرارنگرفت.

رئیس انجمن جایگاه‌داران CNG کشور با اشاره به مقایسه کارمزد جایگاه‌داران و بنزین، افزود: جایگاه‌های CNG مانند یک پالایشگاه کوچک هستند که مجهز به کمپرسور و پالایش سوخت است که علاوه بر نیروهای کارآمد نیاز به نگهداری آنها ضروری است، به‌ همین دلیل کارمزد جایگاه‌های CNG بیشتر از جایگاه‌های سوخت بنزین است.
 
وی تصریح کرد: به همین منظور به زودی جلسه‌ای میان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، انجمن جایگاه‌داران CNG، شرکت ملی گاز و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار خواهد شد تا وضعیت کارمزد در سال‌ جاری تعیین تکلیف شود. پیشنهادی  مبنی بر افزایش کارمزد و تبدیل آن به نظام حق‌ العمل‌ کاری برای بودجه سال 95 ارائه شده است که بر اساس آن تصمیماتی اتخاذ شود.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG کشور در خصوص اجرای برجام  و تاثیر پذیری این بخش از آن، گفت: اجرای برجام سرآغازی برای ارتقای دانش و فناوری در صنعت CNG است. چرا که در حال حاضر 70 درصد تجهیزات در کشورقابلیت بومی‌سازی شدن را یافته و با اجرای برجام 30 درصد دانش و تکنولوژی همسو با کشورهای خارجی ارتقا خواهد یافت.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.