| کد خبر: 73037 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ نوسازی تاکسی ها؛ دولت تعلل کرد، بخش خصوصی وارد شد

تین نیوز | یک منبع آگاه از انعقاد قرارداد 10 هزار خودرو هیبریدی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد و گفت:  با انعقاد این تفاهم نامه، بخش خصوصی با سرمایه گذاری مستقیم اقدام به واردات خودروهای هیبریدی و دارای استاندارد یورو 5 "تک سوز" خواهد کرد.

این کارشناس مسائل شهری در گفتگو با تین نیوز، اظهار داشت: 200 دستگاه از این نوع خودرو به کشور وارد و مجوز شماره گذاری خود را از پلیس راهور دریافت کرده اند. 40 دستگاه از خودروهای هیبرید در فرودگاه مهرآباد، 5 دستگاه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و بخش زیادی از آنها در مراکز مهم شهری بکار گرفته شده اند.

وی با بیان اینکه این طرح بر اساس شرکت مالکی استوار شده است، افزود: سیاست سازمان تاکسیرانی بر این استوار شده تا خودروها بر اساس یک بازه زمانی 5 ساله و به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار رانندگان قرار بگیرد تا از این طریق تاکسی پس از خرید در پارکینگ ها متوقف نشوند.

این منبع آگاه تاکید کرد: خودرو سازان داخلی اما متاسفانه از 10 هزار خودرو مورد درخواست این سازمان تنها 250 خودرو آن هم به صورت نقدی در اختیار رانندگان تاکسی قرار داده و از فروش خودرو به صورت اقساط به دلیل عدم همراهی بانک صادرات، علیرغم تبلیغات و شعار همراهی با تاکسی داران، خودداری می کنند.

وی تصریح کرد: در این طرح، وارد کنندگان موظف هستند به ازای واردات هر دستگاه خودرو هیبرید، مشخصا یک دستگاه تاکسی پیکان را اسقاط کرده و گواهی آن را به سازمان تاکسیرانی تحویل دهد. پلاک فک شده خودرو اسقاطی بر روی خودرو جدید نصب خواهد شد. این کار در راستای سیاست کاهش سطح آلایندگی در کلانشهر تهران به انجام خواهد رسید.

کاشناس امور حمل و نقل در ادامه گفت: وضعیت خوبی را در نوسازی تاکسی های فرسوده در تهران شاهد نیستیم. بانک ها و خودروسازان همکاری خوبی را با سازمان تاکسیرانی نداشته و این کار با کندی خاصی روبرو است زیرا بر اساس برنامه تا به این تاریخ باید پنج هزار خودروی تاکسی نوسازی می شد که متاسفانه تعلل بانک عامل (صادرات) این روند را با رکود مواجه کرده است.

وی با اشاره به کذب بودن تبلیغات یکی از بانک ها در اعطای تسهیلات با شرایط آسان ابراز داشت:  دو هزار متقاضی تاکسی، با تکمیل فرم و مدارک و تضامین بیش از یک سال است سرمایه 6 میلیون تومانی خود را بدون دریافت ریالی سود در این بانک به امید دریافت تسهیلات به ودیعه گذاشته اند. پاسخگوی خواب سرمایه یک راننده تاکسی چه کسی باید باشد؟

به گفته وی، خودرو سازان علیرغم فروش 110 هزار دستگاهی خودرو، در اختصاص تاکسی به رانندگان این بخش از حمل و نقل عمومی ستخگیرانه تر از گذشته عمل می کنند.






 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.