| کد خبر: 63356 |

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک به تین نیوز خبر داد:

◄ رکورد بی سابقه کاهش تلفات جاده‌ای در پنج سال متوالی

تین نیوز | مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از کاهش 4.9 درصدی میزان تصادفات، 6.3 درصدی تلفات رانندگی و افزایش پنج درصدی تصادفات جرحی طی پنج ماهه اول سال جاری خبر داد.

جواد هدایتی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، از کاهش پنج درصدی تلفات ناوگان سنگین عمومی برون شهری در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: میزان تصادفات طی این مدت 4.9 درصد و تعداد تلفات سر صحنه نیز 6.3 درصد کاهش است. اما تعداد تصادفات جرحی با رشد پنج درصدی روبرو بوده است.

وی افزود: بر این اساس سهم ناوگان حمل و نقل عمومی سنگین در تلفات رانندگی به 15 درصد و خودروهای شخصی به 85 درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با اشاره به آمار تلفات در تیر ماه بیان داشت: میزان تلفات رانندگی در کل کشور 2.3، در بخش برون شهری و روستایی 3.3 و در راه های روستایی 23.1 درصد افزایش داشته است که علت اصلی آن نیز افزایش حجم سفر در تعطیلات ایام عید فطر و پایان ماه مبارک رمضان در تیر ماه و همزمانی با فصل تابستان بوده است.

هدایتی با بیان اینکه" در چهار ماه ابتدا سال شاهد کاهش 3.6 درصدی تلفات رانندگی در کل کشور بوده ایم" خاطرنشان کرد: میزان تلفات رانندگی در راه های برون شهری و روستایی تا پیش از شروع تیر ماه با کاهش 3.3 درصدی داشته است. همچنین به دلیل نظارت و توجه بر سفرهای نوروزی، بیشترین میزان کاهش در فروردین با 14.5 درصد حاصل شد.

رکورد بی سابقه کاهش تلفات
وی خاطرنشان کرد: امسال برای پنجمین سال پیاپی کاهش مستر تلفات رانندگی در راه های برون شهری را تجربه می کنیم که این اتفاق در کشور بی سابقه است.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: با توجه به سهم 85 درصدی خودروهای شخصی در تلفات رانندگی، باید سیاست هایی در خصوص کاهش سهم آنها علاوه بر هدفگذاری برای کاهش میزان تلفات از سوی حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیدوار 0 0

    رکورد بى سابقه؟؟!!ا. ازخودشان آمار بافى میکنند در متن خبر براى تصادفات انواع واقسام تعاریف درست کردند یکى از تعاریف کاهش نشان میده یکى دیکر افزایش …!!! عین این میماند که حجم آش در ظرف یک قرار مانده ولى مثلا آشپز نخود رو کم ریخته رشته و سبزى رو زیاد… جناب مدیریت اجرایى بالاترین متولى ایمنى کشور مهم اصل قضیه میباشد که طبق قانون توسعه پنجم کشور آمار سوانح را به زیر درصد تععین شده برسانید نه متعلقات وپارامترها راجابجا کنید!! لطفا شفاف به استناد قانون توسعه آمار دهید تا مشخص شود در حالت کلى وضعیت چطور میباشد

    • خواننده خبر 0 0

      استفاده از تحلیل نخود و آش سبزی در تحلیل تصادفات تاکنون بکار گرفته نشده بود که آقا / خانم امیدوار عزیز توانستند به خوبی از انها استفاده کنند.