| کد خبر: 59108 |

◄ حمل و نقل ریلی، پساتحریم و پیشگیری از تورم غیرمتعارف

تین نیوز | یکی از اصول توسعه و پیشرفت کشورها توجه به زیرساخت حمل و نقل ریلی است؛ کشورهایی که برای توسعه خود با دید اصولی و مثبت نگاه کرده اند توسعه حمل و نقل ریلی خود را در اولویت قرار داده اند.

از زمانی که بخش خصوصی وارد حمل و نقل ریلی گردیده است سرمایه مورد نیاز طبق افق 1400 وارد این صنعت نشده و سرمایه گذاری های انجام شده نتوانسته مورد رضایت مشتریان خصوصاً مسافری گردد الان موقعی است که باید پس از پساتحریم، دولت توجه ویژه به صنعت حمل ونقل ریلی برون و درون شهری نماید یکی از راه حل هایی که می تواند درآمدها و پول های ناشی از دوران پساتحریم در جامعه ایجاد تورم ننماید، سرمایه گذاری در این صنعت است.

اگر به این صنعت توجه شود و سرمایه گذاری با تزریق تسهیلات قابل قبول همراه باشد هرگز این سرمایه گذاری مثل بقیه بخش ها در افزایش تورم نقش ندارد و در بورس بازی بازار وارد نخواهد گردید. توجه به این بخش، خدمت بالایی به مردم مقاوم و عزیز ما خواهد بود.

تا کی باید مسافرت آنها با ناوگان با عمر بالای 30 سال باشد؟ چرا عمر ناوگان مسافری به زیر 20 سال تقلیل داده نمی شود؟ چرا عمر ناوگان باری و لکوموتیو کاهش داده نمی شود؟ تا کی باید ناوگان با عمر بیشتر 30 سال در ریل ما با سرعت پایین حرکت نماید؟

باید به این بخش نگاه ویژه شود. دولت سرمایه گذاری در این صنعت را توجیه پذیر نماید و از این فرصت ایجادشده به بخش خصوصی کمک کند تا این صنعت به جایگاه واقعی خود برسد.

* دبیر انجــمن شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.