| کد خبر: 56058 |

نفس‌های آخر تورهای لحظه آخری

تین نیوز | در و دیوار، رسانه‌های اجتماعی، پیامک‌های مخابراتی و سایت‌های اینترنتی پر است از تبلیغات تورهای گردشگری، در میانشان اما لحظه آخری‌های تو چشم بروتر و ارزان‌تر، با بسته‌های ویژه، امکانات، هتل و خورد و خوراک و محل تفریح؛ پایان سفر اما نقره‌داغی مسافران و دست‌های از پا درازتر.
 
تورهای لحظه آخری دو نوعند: مستقیم و شناور؛  شناورها غوطه می خورند برای سوء استفاده،  جای تأسف هم آنجاست که متأسفانه سر همه وصل است به مؤسسه هایی که مجوز فعالیتشان را از سازمان میراث فرهنگی می‌گیرند، به دلیل مشکلاتی که این تورها و تبلیغاتچی‌هایشان برای مردم پیش آورده اند.
 
خسروآبادی مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران خبر از ممنوعیت تبلیغات لحظه آخری‌ها در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌دهد و می‌گوید: دو تا کار انجام می دهیم  یکی برعهده معاونت گردشگری است كه تأیید صلاحیت سایت های حوزه گردشگری است.
 
وی می افزاید: بحث دوم تأكید بر این است كه  برخی کارها  در عین اینکه کار خوبی است اگر بد اجرا شود نابسامانی در بازار ایجاد  می کند.
 
اباذری رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران  هم برخورد با سایت‌های تبلیغاتی را پاک کردن صورت مسئله می داند نه درمان بیماری و می گوید در دنیا نیمی از خدمات گردشگری الكترونیكی است و نمی شود آن را نادیده گرفت. 
 
باید با  اصلاح آیین نامه و رسیدگی به مشکلات دفاتر و شرکت‌ها ومؤسسات موجبات افزایش فضای سالم رقابتی را ایجاد كرد.
 
حالا تا تأیید صلاحیت سایت های تبلیغاتی و واقعیت داشتن تعهدات تورهای لحظه آخری، تکلیف کسانی که منتظر استفاده از این تورها آن هم در فصل تعطیلات و سفرند چیست؟
 
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان تهران در این باره می‌گوید: 1770 آژانس در تهران داریم  كه كنترل آن وجود خارجی ندارد؛  توصیه این است  حراج از جاهایی خریداری شود كه در صورت ایجاد مشكل بتوان پیگیری کرد نه اینكه فقط با یك پیامك اقدام به خرید از این نوع حراج‌ها کنیم.
 
خسروآبادی  تأکید کرد: مسافران باید حتما قرارداد مكتوب داشته باشند ضمنا ضمانتنامه بانکی که دفاتر باید می گذاشتند  قبلا 5 میلیون بود كه  الان به  50 میلیون تومان افزایش یافته است كه این دست ما را در پرداخت خسارت و برخورد بیشتر باز می کند.
 
در شرایط گرانی‌هایی که موج می زند، وجود تورهای لحظه آخری بازاری است برای شکستن قیمت‌های سنگین و قابل استفاده برای آنهایی که یا جا می مانند و یا جیبشان میل بیشتری به استفاده از این تورها دارد.
 
برای کم رنگ كردن حنای برخی سودجویان، رونق دادن به گردشگری داخلی و ارزان‌تر شدنشان می تواند اتفاق خوشایندی برای همه باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.