| کد خبر: 53959 |

پرداخت ۱۰ میلیارد تومان منابع مالی از شفاف سازی صندوق به بازنشستگان

تین نیوز | مدیرعامل راه آهن در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل صندوق پس انداز كاركنان راه آهن با اشاره به شفاف سازی صورت گرفته در صندوق از شناسایی حدود ۱۰ میلیارد تومان منابع مالی خبر داد و گفت: این رقم از شناسایی مانده حساب برخی پرسنل بازنشسته به دست آمد كه این منابع با احتساب سود به این افراد پرداخت شده و می شود.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ،محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن با بیان اینكه قرار گرفتن صندوق پس انداز در سراشیبی تا پیش از این موجب بی اعتمادی كاركنان شده بود، گفت: هر چند در این دوره صندوق آبستن مشكلات بود تلاش زیادی برای برگرداندن شرایط صندوق به حالت مطلوب صورت گرفت.

وی با اشاره به نبود هدایت واحدی برای شركت های صندوق در دوره گذشته تصریح كرد: نكته ای قابل توجه آن بود كه این هدایت گری بدون دخالت در كار شركت ها انجام شد .

مدیرعامل راه آهن در خصوص موضوع عدم اعتماد كاركنان نسبت به صندوق پس انداز گفت : برای این مورد در گذشته تعداد زیادی مراجعه كننده داشتیم ولی امروز اعتماد كاركنان به صندوق جلب شده و سود خوبی با بازنگری اساسنامه طی این ۲ سال به پرسنل پرداخت شده است.

وی با بیان اینكه در دوره قبلی از منابع پرسنل نسبت به اعطای وام اقدام می شد تصریح كرد: در دوره جدید تلاش شد تا اعطای وام به پرسنل به شكلی باشد كه منابع سایر پرسنل درگیر نشده و حقی از كسی ضایع نشود.

پورسیدآقایی شفاف سازی در صندوق را عاملی در جهت كشف حق از دست رفته پرسنل برشمرد و گفت: با شفاف سازی و شناسایی مانده حساب برخی پرسنل بازنشسته حدود ۱۰ میلیارد تومان منابع مالی به دست آمد كه این منابع با احتساب سود به این افراد پرداخت شده و می شود.

وی تصریح كرد: اگر اشتباهی در صندوق رخ دهد حقوق پرسنل ضایع می شود و این نشانگرمسئولیت بیشتر افرادی است كه در این مجموعه فعالیت می كنند.

مدیرعامل راه آهن در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در صندوق افزود: هر چند این صندوق ماهیت خصوصی ندارد و با مدیریت دولتی اداره می شود اما از آنجایی كه صندوق، مجموعه ای اقتصادی است بنابراین باید سود مناسب و بلند مدتی را برای ذینفعان ایجاد كند.

پورسیدآقایی در خصوص ورود شركت های زیر مجموعه صندوق به بورس خاطر نشان كرد :ورود این شركت ها به بورس نتایج مثبت به همراه دارد ،چرا كه بورس محلی برای سنجش و محك زدن فعالیت های این شركت هاست ،بنابراین باید با اصلاح ساختارها زمینه ورود آنها به بورس را مهیا كنیم.

همچنین در این مراسم عباس حاجی فتحعلی ها مدیر عامل سابق صندوق با بیان اینكه هر تغییر و تحولی پایه بهبود است گفت:هر كسی باید عملكرد خود را ارزیابی كند و امید است كه این جابجایی ها اثر مثبت داشته و در نهایت منجر به حركت در مسیر بهبود شده و سازمان را با مشكل مواجه نكنیم.

به گفته وی بازنگری اساسنامه ، شفاف سازی حساب ها،ایجاد نگاه بنگاه اقتصادی نسبت به صندوق پس انداز و فرهنگ تفكر اقتصادی و همچنین پنهان نشدن كار آمدی صندوق از جمله فعالیت های صورت گرفته در این دوره بوده است.

درادامه این مراسم عباس پور بصیر ،مدیر عامل صندوق پس انداز راه آهن با بیان اینكه اهداف اولیه صندوق هیچ گاه نباید فراموش شوند گفت :اعتماد سازی برای ذینفعان و شفاف سازی حساب ها در راستای تحقق اهداف اصلی صندوق بوده كه كار بسیار مهم و ارزشمندی است .
وی افزود: هیچ جدایی بین راه آهن و صندوق وجود ندارد و امید است بتوانیم به اهداف جامه عمل بپوشانیم.

گفتنی است ؛مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل صندوق پس انداز كاركنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور مدیرعامل راه آهن و اعضای مجمع برگزار و در این مراسم "عباس پور بصیر " به عنوان سمت مدیرعامل صندوق پس انداز كاركنان راه آهن ج.ا.ا معرفی شد.

در كارنامه كاری عباس پوربصیر سوابقی همچون عضو هیات مدیره، قائم مقام راه آهن و معاون راه اهن به چشم می خورد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.