| کد خبر: 53495 |

عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ حمایت دولت از گروه اکثریت پیروز انتخابات اتاق تهران / چرا کمیسیون امور اجتماعی حذف شد؟

تین نیوز | عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه "حضور اکثریت از یک گروه در اتاق موجب بروز تک‌صدایی محسوس و ناخوشایند می شود" تصریح کرد:  من به نوعی حمایت دولت از طیف گروه اکثریت در جهت به قدرت رسیدن در اتاق بازرگانی تهران را دخیل می دانم.

فاطمه دانشور در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به حضور پررنگ اعضای حمل و نقلی در هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی تهران و ترکیب جدید هیئت رئیسه اظهار داشت: علیرغم اینکه اتاق بازرگانی باید از طیف های مختلف جهت پژواک نظرات کارشناسی گوناگون تشکیل شود، اما حضور اکثریت از یک گروه در اتاق بازرگانی تهران، یک نوع تک‌صدایی محسوس و ناخوشایند را به همراه داشته است.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه دولت در هر دوره در ترکیب و چیدمان اتاق های بازرگانی نقش داشته اند و من حمایت دولت در رسیدن گروه اکثریت به قدرت در اتاق بازرگانی تهران را دخیل می دانم.

دانشور با بیان اینکه "فریاد گروه اقلیت به دلیل تک صدایی بودن اتاق تهران توسط گروه اکثریت به هیچ کجا نمی رسد، تصریح کرد: نکته قابل توجه شعارهای پر رنگ ائتلاف "برای فردا" در خصوص مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی بود که پس از روی کار آمدن با حذف آن موجبات دلسردی رای دهندگان را فراهم کرد.

حذف کمیسیون امور اجتماعی در اتاق تهران
این عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اتفاقات جلسه هیئت نمایندگان در روز پنجم خرداد بیان داشت: حذف کمیسیون امور اجتماعی اتاق بازرگانی تهران درحالی اتفاق  افتاد که دنیای متمدن عصر امروز با رویکرد اجتماعی به بنگاه های اقتصادی نگاه می کند، به طوری که یک بنگاه اقتصادی برای رشد، پویایی ،مانایی و خوش نامی نیاز  به سیاستگذاری در عرصه های اجتماعی دارد و با این اقدام تعاریف مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی (CSR) را حذف می کنیم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اعتراض خود نسبت به حذف کمیسیون اجتماعی در جلسه مذکور گفت: پاسخ هیئت رئیسه در این باره جایگزینی کمیسیونی به نام کمیسیون ارتقا سلامت اداری و اقتصادی بود. در حالی که موضوع سلامت اداری و اقتصادی در کشور ما بسیار کلان است و فسادهای اداری و اختلاس های  اقتصادی از سوی مسئولان دولت یا بانک های دولتی همچون خاوری مدیرعامل اسبق بانک ملی در دولت گذشته دیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش های بسیاری برای حساس سازی چالش های اجتماعی مردم تحت معاهده "UN GLOBAL COMPACT" برای بخش خصوصی انجام شده است‌‌، زیرا طبق دیدگاه بین المللی، بنگاه های اقتصادی و مردم نهاد قابلیت رفع مسائل و مشکلات اجتماعی را دارند.

کمیسیون ارتقا سلامت اداری و اقتصادی کاربرد دولتی دارد
 دانشور در ادامه بیان داشت: طرح ایجاد کمیسیونی به نام ارتقای سلامت اداری و اقتصادی برای مجلس جهت نظارت بر دولت کاربرد خواهد داشت، نه برای اتاق بازرگانی تهران متشکل از بنگاه های اقتصادی خصوصی کوچک که هر از گاهی مورد بی اعتنایی دولت ها قرار می گیرد و به نوعی تحت نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با توجه به پنج بعد مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی تاکید کرد: با وضعیت موجود، کمیسیون جدید نمی تواند پاسخگوی مسئولیت های اجتماعی شرکت ها در قبال جامعه به منظور آگاهی از  تخصیص و صرف بخشی از سود خود در  امور اجتماعی همچون کمک به بهبود محیط زیست و فضای کسب و کار باشد به همین خاطر کمک های مالی شرکت ها فقط صرف امور خیره می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در پایان یادآور شد: امیدوار بودیم رویکرد دولت یازدهم نگاهی رو به جلو همراه با تغییر و تحول باشد نه حذف مواردی که با زور و فشار در دولت نهم و دهم توسط بخش خصوصی اجرایی شده بود.



اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد عیقرلو 0 0

    سلام وبا احترام خدمت سرکارخانم دانشور براساس امار تعداد داوطلبان برای اتنخابت بیشتر از ۱۵شخصیت بودند. تنها یک نفر مدیرشرکت حمل ونقل وبین المللی درهییت نمایندگان رای اورده وعضو هییت ریسه شده است. ولی دراین مرحله شرکتهای حمل ونقلی ودریای در صنحه اتنخابت حضور خوبی داشتند ولی متاسفانه دونفر از هییت نمایندگان سابق هم رای نیاوردند. جای تاسف دارد. بدلیل غیر قانونی امکان شرکت های حمل ونقلی فقط بایستی مدیر عامل ویا صاحب کارت میتوانست رای بدهد ولی تعدادزیادی ازرایی دهندگان افراد حقیقی بودند اجحافی که به حمل ونقل شده دراین دوره بیشتر ازدورهای قبل بوده.

  • ناشناس 0 0

    با احترام اولا اگر منضورشما اقای مهندس خوانساری میباشد به عرض شما برسانم ایشان درحرفه حمل ونقل حاکمیتی بوده هیچ سمتی در بخش خصوصی درحمل ونقل نبوده و اقای دکتر فزونی یک فرد اقتصاد دان هستندوحرفه اصلی ایشان تجارت است وبرای بهبود وحمایت از حمل ونقل شرکت حمل ونقل هم دارند دراصل ایشان رای خود را تنها از حمل ونقل نگرفته تنها حمل ونقل سرکارخانم مقیمی هستند که یکی از حرفه ایشان حمل ونقل است ودرسایر شاخه های اجنماعی حضور دراند ومیتوان گفت ایشان بعنوان یک بانوی فعال دراقتصاد کشور حضور دارند ودونفر حمل ونقلی حرفه ای ما رای نیاوردند واین دوره بدشانس ترین دوره برای حمل ونقل است.