| کد خبر: 44089 |

اخلاق در مهندسی را پرورش دهیم

تین نیوز | مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس ضمن تبریک این روز به جامعه مهندسی گفت: استان فارس در حوزه مهندسی و خدمات این بخش همواره پیشرو بوده است.

وی افزود: مهندسان ایرانی با تاریخ مهندسی 5 هزار ساله از دوره های گذشته تا کنون در دنیا سر آمد و زبانزد بوده اند و اکنون مهندسی  بایستی سازنده دنیای پایدار و فرمانده معتمد دنیای مدرن باشند و با نهادینه شدن این تفکر در بین مهندسین در کشور عزیزمان بطور شایسته ، مشارکتی و اخلاق مدارانه خدمت کنیم تا بتوانیم کیفیت عمومی زندگی را برای مردم سرز مین مان بهبود بخشیم. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: انقلاب مهندسی نوین ایجاد شده در سایه ی شاخه هایی همچون نانوفناوری، زیست فناوری، و فناوری اطلاعات فرصتی تاریخی برای مهندسان است که جامعه مهندسی ما نباید از این قافله عقب باشد.

 هوشنگ عشایری ادامه داد: امروزه مهندسان ما باید همزمان با استفاده از تکنولوژی های روز و نوین دنیا از اصول فلسفی و اخلاقی نیز بهره بجویند تا بتوانند تحولی نوین را پایه گذاری کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس خاطرنشان ساخت: خواجه نصیرالدین طوسی با دفاع از روش فلسفی ای که در پیش گرفت فلسفه ای را احیا کرد که توانست  بوسیله ی انتشار بیش از یکصد رساله ی علمی –  فلسفی نقشی ماندگار در تثبیت و ارتقای سطح علمی ایران ایفا نماید.

وی اظهار داشت: به همین دلیل است که انتخاب روز مهندسی همزمان با بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی در تقویم ملّی مان از فاخرترین و به جاترین انتخاب هاست.

عشایری ادامه داد : پیشرفت سریع و غیر قابل مقایسه ی علم و مهندسی در طول قرن گذشته سبک زندگی بشر را دگرگون کرده است.

 عشایری هم چنین گفت: مهندسان از چنان ارزش والایی برخوردارند که می توان این شعار را برای آنان تعریف کرد که" مهندسان عمران سازنده دنیای پایدار و فرمانده معتمد دنیای مدرن هستند."
عشایری در بخش دیگری از سخنان خود به مباحثی همچون جامعه شناسی مهندسی، اقتصاد مهندسی، زیبایی شناسی، اخلاق مهندسی و... اشاره نمود و گفت: پیشرفت سریع تکنولوژی و طرح مباحثی این چنینی باعث گردیده که حوزه ی فلسفه ی مهندسی روز به روز فراتر و گسترده تر از فلسفه ی علم شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس ضمن پر اهمیت خواندن اخلاق در حوزه علوم مهندسی تاکید کرد: معتقدیم اگر می خواهیم به عنـوان یک کشور با سابقه در حوزه مهندسی سر آمد باشیم و حتی ادامه حیات بدهیم، راهیجز آموزش و پرورش اخلاق در جامعه مهندسی نداریم.

عشایری یاد آور ساخت: ما باید اصول اخلاقیِ مهندسی را در دانشکدههای مهندسی آموزش و مهم تر از آن اینکه این اصول را در دانشجویان مهندسی و حتی فارغ التحصیلان مشغول حرفه مهندسی پرورش دهیم .
گفتنی است در ایران 5 اسفند سالروز خواجه نصیرالدین طوسی روز مهندس نامگذاری شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.