◄ متولی اولین قطار پرسرعت کشور؛ از ساخت تا بهره برداری
تین نیوز | هر چند دولت تلاش کرده با تصویب مصوبههای اقتصادی جدید نیازهای مالی قطار سریع السیر تهران- قم -اصفهان را برطرف کند، اما ظاهرا علاوه بر مشکلاتی که برای تهیه فاینانس پروژه راهآهن تهران – قم – اصفهان وجود دارد بحث متولی آن نیز مطرح است.
به گزارش تین نیوز، با در نظر گرفتن اینکه بهره بردار نهایی پروژه راهآهن تهران – قم – اصفهان شرکت راه آهن است با پیگیری های انجام شده در مورد اسناد و مدارک موجود مشخص شد به دلیل اهمیت این پروژه که در مرحله نهایی قرارداد با پیمانکار چینی است در راستای تعامل بیشتر، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از مجموعه راه آهن در خواست معرفی افرادی متخصص در حوزه های مختلف در قالب یک کارگروه را نموده و فردی هم به عنوان سرپرست این تیم شده است.
از این رو به اشتباه در برخی پایگاه های خبری از این فرد به عنوان مدیر پروژه خط سریع السیر تهران – قم – اصفهان نام برده شده و از قول وی گفتگویی در این خصوص درج شده در حالی که از حضور متخصصان ریلی و راه آهن به عنوان بهره بردار پروژه برای تشکیل کارگروه دعوت شده است.
"مدیر پروژه خط سریع السیر تهران – قم – اصفهان با بیان اینکه بر سر کلیات قرارداد احداث خط آهن نخستین قطار سریع السیر ایران با چینی ها به توافق رسیدیم گفت: پروژه با یک چهارم رقم توافقشده در دولت قبل اجرایی میشود"
بنابراین به گفته محمود محمودزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، متولی ساخت قطار سریع السیر اصفهان- تهران شرکت ساخت است و اجرای این پروژه به دلیل ابعاد و اهمیتی که دارد به یک عزم استانی و حتی ملی نیاز دارد چرا که با راه اندازی این خط اولین قطار پرسرعت کشور در مسیر اصفهان – تهران راه اندازی میشود.
گفتنی است قرار شده است پروژه قطار سریع السیر تهران- قم -اصفهان با یک چهارم رقم توافقشده در دولت قبل اجرایی شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.