| کد خبر: 4248 |

استاد دانشکده مهندسی راه آهن عنوان کرد:

◄ بخش خصوصی باید متولی قطارهای حومه‌ای باشد

تین نیوز | استاد دانشکده مهندسی راه آهن گفت: در شرایط کنونی بهترین راهکار سپردن امر متولی بودن قطارهای حومه‌ای به بخش خصوصی است و راه آهن فقط باید نقش نظارتی داشته باشد.

مرتضی اسماعیلی در گفتگو با تین نیوز، در خصوص تجربه جهانی در مورد اینکه چه سازمانی باید متولی قطارهای حومه‌ای باشد، گفت: در کشورهای پیشرفته بعضاً شهرداری و برخی مواقع راه آهن متولی قطارهای حومه‌ای هستند و این بستگی به مدیریت حمل و نقل آن کشور دارد.

وی در خصوص لزوم پایانه‌های ترکیبی برای قطارهای حومه‌ای گفت: کشورهای پیشرفته بیشتر روی پایانه‌های ایستگاهی تأکید دارند و این ایستگاه‌ها به صورت ترکیبی با ایستگاه‌های مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی در ارتباط هستند. قطعاً برای اجرای یک شبکه عظیم حمل ونقل، احتیاج به پایانه‌های ترکیبی است.

استاد دانشکده مهندسی راه آهن، در پاسخ به این سوال که آیا در ایران راه آهن باید متولی قطارهای حومه‌ای باشد یا خیر، گفت: راه آهن در زمینه‌های بهره‌برداری، سرویس‌دهی خدمات و مدیریت در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد و بعد از گذشت چندین سال از ورود بخش خصوصی به راه آهن، هنوز کیفیت خدمات در حد قابل قبولی نیست.

اسماعیلی افزود: حال با این اوصاف اگر قطارهای حومه‌ای هم که مطمئناً از لحاظ مسافر بسیار بیشتر از مسافران بین شهری خواهد بود، به راه آهن سپرده شود، وضعیت بدتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: به نظر من بهترین راهکار، مدیریت بخش خصوصی و سپردن بخش تعمیر و نگهداری، بهره‌برداری و سرویس دهی به آن است و راه آهن تنها باید در مقام حاکمیتی فقط نظارت داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.