| کد خبر: 42376 |

ارتقای فرهنگ ترافیک؛ لازمه پیشرفت در زندگی شهری

وبلاگ تین نیوز، جعفر تشکری هاشمی |  فعالیت‌های اجرایی آموزشی در راستای اجرای کمپین «آسمان آبی – زمین پاک» و اجرای نمایش‌های ترافیکی در 1700 مدرسه ابتدایی شهر تهران با محوریت تبیین طرح «خط سفید» برای 600 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی پایتخت از هفته جاری آغاز شده است. 

استفاده از بستر هنر برای انتقال مفاهیم ترافیکی در قالب اجرای نمایش‌های آموزشی در مدارس تهران، اقدامی است که با همکاری سایر دستگاه‌های دست اندر کار از جمله پلیس راهور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش انجام شده است. 

ارتقای فرهنگ ترافیک، لازمه پیشرفت و افزایش نظم و انضباط در زندگی شهری است، «آسمان آبی - زمین پاک»، شعار فعالیت‌های مدیریت شهری در زمینه بهبود شرایط زندگی و افزایش ایمنی و رفاه شهروندان است که طرح «خط سفید» نیز در راستای تحقق همین هدف به اجرا در آمده و سایر اقدامات آموزشی در این زمینه برای آگاهی‌بخشی به شهروندان در گروه‌های مختلف سنی در دست تدوین و انجام است. 

در قالب طرح «خط سفید» عابران، رانندگان و همچنین راکبان موتورسیکلت، از طریق تمرکز و توجه افزون تر به مفاهیم مربوط به خطوط سفید رسم شده در معابر و قوانین و مقررات مرتبط، به اهمیت و ضرورت ترسیم این خطوط در برقراری نظم و انضباط و تأمین ایمنی تردد، بیشتر آگاه می‌شوند. 

عبور و مرور بدون توجه به علائم افقی و عمودی و عدم رعایت حق تقدم، تأمین یکی از اصلی‌ترین چالش‌های رانندگی در کشورمان است و خط‌کشی‌های معابر، مهم‌ترین ابزار به منظور هدایت عابران و رانندگان به انجام رفتارهای صحیح ترافیکی است که توجه به آن‌ها باعث کاهش آشفتگی در ترافیک و افزایش ایمنی در رفت و آمد می‌شود. 

انجام فعالیت‌های آموزشی و ضرورت مرور مجدد قوانین و مقررات عبور و مرور لازمه تغییر رفتارهای ترافیکی است. اجرای نمایش های آموزشی در مدارس ابتدایی شهر تهران، اقدامی اساسی در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی است که با نهادینه‌سازی مفاهیم مورد نظر در اذهان دانش‌آموزان جامعه‌ای قانونمند را در آینده به ارمغان می‌آورد. 


برگرفته از خبر روابط عمومی حمل و نقل و ترافیک تهران

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.