| کد خبر: 36505 |

زیرساخت‌های گردشگری در همدان فراهم شود / مدیران خود را دست کم نگیرند

تین نیوز | استاندار همدان با بیان اینکه باید زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در همدان فراهم شود، گفت: همدان شایسته‌ترین استان برای توسعه و پیشرفت در كشور است.
 
محمدناصر نیکبخت عصر شنبه در صحن شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینكه شورای اسلامی شهر همدان نقش بسزایی در توسعه شهر و استان دارد، گفت: همدان اولین شهر دنیاست كه به نام شهر و مدنیت به ثبت رسیده و توسعه و آبادانی آن نیز نیازمند همكاری و كمك تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها است.
 
محمدناصر نیكبخت استان همدان را شایسته‌ترین استان برای توسعه و پیشرفت در كشور دانست و اضافه كرد: استان و شهر همدان ظرفیت توریسم‌پذیری و جذب سرمایه‌گذار را دارد.
 
نیكبخت به سابقه تاریخی و آثار ثبت‌شده پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین اشاره كرد و یادآور شد: زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری باید در همدان فراهم شود.
 
وی با بیان اینكه همدان می‌تواند استان اول در توسعه و گردشگری باشد، افزود: مدیران استان نباید خود را دست كم بگیرند بلكه باید با برنامه‌های مناسب زمینه‌های تحقق صنعت گردشگری را تسهیل و روانسازی كرد.
 
استاندار همدان با اشاره به تأكیدات و شعارهای خود در زمینه حمایت و جذب سرمایه‌گذاران اظهار كرد: این شعارها تحقق نمی‌یابد مگر با كمك و همكاری دیگر ارگان‌ها به ویژه شورای اسلامی شهر همدان، چرا كه به تنهایی نمی‌توان كاری را پیش برد.
 
اجازه مانع‌تراشی به هیچ سازمانی را نمی‌دهیم
ناصر نیكبخت با بیان اینکه در امر توسعه اقتصادی و عمران شهری اجازه مانع‌تراشی به هیچ سازمانی را نمی‌دهیم، با اشاره به غیربومی بودن خود در همدان اظهار كرد: بنده خود را غیربومی نمی‌دانم بلكه تصورم این است كه همدان امانتی از مردم در دست ماست كه باید در راستای توسعه و آبادانی آن تلاش كنیم.
 
وی با اشاره به اینكه عمر مدیریت و پست‌ها كوتاه است و باید به فكر ماحصل كار خود بود، افزود: اعضای شورای اسلامی شهر همدان افرادی صاحب‌نظر و دلسوز هستند و ما نیز در خدمت‌رسانی به مردم هر جایی كه لازم باشد شورا را كمك خواهیم كرد.
 
وی از پیگیری‌های استانداری برای ساماندهی حاشیه شهر و توانمندسازی‌ها خبر داد و اضافه كرد: ایجاد كنارگذر غربی و شرقی نیز در دست پیگیری است كه درخواست آن به مجلس شورای اسلامی داده‌ شده که به نتیجه رساندن این موضوع نیازمند پیگیری نمایندگان مجلس است.
 
محمدناصر نیكبخت در ادامه در پاسخ به سئوال یكی از اعضای شورای شهر مبنی بر واگذاری غار علیصدر به بخش خصوصی اظهار كرد: علیصدر یك مزیت و فرصت گردشگری و توریستی استان است كه دارای طرح جامع گردشگری بوده و هم‌اكنون مشتریان زیادی نیز برای سرمایه‌گذاری دارد اما قرار نیست با وجود تقاضا چوب حراج به آن بزنیم بلكه برای توسعه استان باید از ظرفیت آن استفاده كرد.
 
نیكبخت با تأكید بر اینكه برای جذب سرمایه‌گذار باید افق و دید بلندی داشت، افزود: باید با كمك هم برچسب عدم حمایت و عدم همراهی استان با سرمایه‌گذار را برداشت.
 
وی با اشاره به اینكه همدان پیشانی استان است و باید متناسب شایستگی‌اش برای آن كار كرد، یادآور شد: فرصت برای كار كردن فراهم است.
 
مدیران نباید در كارهای خود مقطع‌نگر، تنگ‌نظر و كوته‌نظر باشند
استاندار همدان با بیان اینكه مدیران نباید در كارهای خود مقطع‌نگر، تنگ‌نظر و كوته‌نظر باشند، گفت: در افق و توسعه شهر باید بلندپرواز بود.
 
محمدناصر نیكبخت همچنین با تأكید بر اینكه باید از اتكای درآمدهای موردی و كوچك و یك‌بار مصرف پرهیز كرد، افزود: از سرمایه‌گذاران باید به خوبی استقبال كرد تا آنها به عنوان رسولانی برای دیگر سرمایه‌گذاران باشند.
 
نیكبخت خطاب به اعضای شورای شهر تأكید كرد: در جذب سرمایه‌گذار نگران نباشید و در زمینه مسائل قانونی شجاعانه وارد شوید

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.