| کد خبر: 35526 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ حضور پر رنگ بخش خصوصی در احداثجایگاه CNG / تهران، رکورد دار مصرف CNG

تین نیوز| مدیر طرح احداث جایگاه های CNG در خصوص میزان مصرف این سوخت در کشور گفت: استان تهران با مصرف ٣٨٩ میلیون متر مکعب گازطبیعی فشرده در نیمه نخست امسال، بیشترین سهم بهره گیری از این سوخت پاک را به خود اختصاص داده است.
 
امیر وکیل زاده در گفتگو با تین نیوز با بیان اینکه  در حال حاضر به طور متوسط، ١٨,٧ میلیون متر مکعب سی ان جی در کل کشور مصرف می شود که استان تهران در میان دیگر استان های کشور، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است، افزود: مصرف این سوخت (CNG) در استان تهران با توجه به مبنای محاسبه ٦ ماهه نخست سال بیش از ٢,١ میلیون مترمکعب در روز بوده است.
 
به گفته وی کمترین میزان مصرف CNG نیز در نیمه نخست امسال در مجموع با ١٧ میلیون مترمکعب به استان ایلام مربوط می شود. 

وکیل زاده، افزایش سهم CNG در سبد سوختی و تمایل به استفاده از این سوخت پاک را از دیگر شاخصه های مهم برشمرد و اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی (منطقه ارومیه) با ٣٥ درصد بیشترین و هرمزگان با ٧ درصد کمترین سهم مصرف سی ان جی را در سبد سوخت داشته است.
 
مدیر طرح احداث جایگاه CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره جایگاه های CNG فعال سراسر کشور نیز گفت: هم اکنون ٢٢٤٩ باب جایگاه با بهره گیری از ١٢ هزار و ٩٥ نازل سوخت رسانی به خودروهای گاز سوز را انجام می دهد.
 
وی در ادامه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ٦٨ جایگاه CNG با ظرفیت ١ ٦ هزار و ٣٥ مترمکعب بر ساعت و ٤٤٢ نازل راه اندازی شده است.  که از این تعداد، ١١ جایگاه و ٧٨ نازل با ظرفیت ١٩٥ مترمکعب بر ساعت مربوط به استان تهران است.

وکیل زاده، حضور پررنگ بخش خصوصی در بخش CNG را گام بلندی در دستیابی به اهداف در این عرصه دانست و تاکید کرد: بر اساس بند "ق" برنامه بودجه دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی به صورت گسترده آغاز شده و خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی مواجه بوده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: بند ق تبصره ٢ قانون بودجه  از  مواردی به شمار می آید که در آن امتیازهایی برای انبوه سازان جایگاه های CNGدر آن پیش بینی شده و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تدوین دستور عمل اجرایی آن برای ارائه به شورای اقتصاد  را در دستورکار قرار داده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.