| کد خبر: 34283 |

یارانه بلیط اتوبوس قم در تخصیص بودجه تعریف شود

تین نیوز | سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به اینکه باید سهم قم در هدفمندی یارانه‌ها تأمین شود، گفت: لازم است یارانه بلیط اتوبوس در بودجه دولت در نظر باشد و به فعالان در عرصه حمل‌ونقل پرداخت شود.

عباس ذاکریان صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به بزرگداشت روز حمل‌ونقل اظهار داشت: با توجه به توسعه حمل‌ونقل عمومی و ثابت بودن خطوط شوارع، توسعه حمل‌ونقل عمومی کافی نیست و سبب  بهبود حمل‌ونقل نمی‌شود مگر اینکه همزمان با توسعه حمل‌ونقل عمومی محدودیت‌هایی برای حمل‌ونقل خصوصی داشته باشیم.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه باید ظرفیت و کیفیت حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهیم، افزود: با افزایش کیفیت در سازوکار حمل و نقل استانی استقبال مردم نیز از استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی افزایش می‌یابد.
 
وی با تأکید بر اینکه برای بهبود کیفیت حمل‌ونقل عمومی باید سرعت، اطمینان، امنیت و ارزان بودن این وسایل را در نظر داشت خاطرنشان کرد: در بحث مربوط به اتوبوس‌های تندرو در شهر کارهای خوبی انجام‌شده است اما باید امنیت این اتوبوس‌ها نیز تامین شود.
 
ذاکریان بابیان اینکه جدا کردن مسیر حرکت اتوبوس‌ها حرکت مناسبی است،گفت: برای بحث امنیت این طرح باید به مردم اطمینان داده شود که اتوبوس‌ها با زمان بندی مشخص به ایستگاه‌ها می‌رسند.
 
سخنگوی شورای شهر با اشاره به اینکه در دنیا مسیر اولیه به پیاده‌روی‌ها و سپس دوچرخه‌سواران و مابقی وسایل نقلیه اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در ایران این‌گونه نیست و از شهرداری قم درخواست داریم باز کردن این مسیرها را در دستور کا قرار دهد.
 
وی با تأکید بر اینکه در بحث مسیرهای ویژه دوچرخه کارهای خوبی توسط شهرداری انجام‌شده است افزود: در پاک‌سازی مسیر دوچرخه‌سواران باید بیشتر کار شود.
 
سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به اینکه باید سهم قم در هدفمندی یارانه‌ها تأمین شود، گفت: لازم است یارانه بلیط اتوبوس در بودجه دولت در نظر باشد و به فعالان در عرصه حمل‌ونقل پرداخت شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.