| کد خبر: 33085 |

اخذ عوارض از مسافران در فرودگاه مهرآباد

تین نیوز | چندی است فرودگاه مهرآباد اقدام به اخذ عوارض 1000 تومانی در قبال ارائه تسهیلاتی چون در اختیار قراردادن چرخ دستی برای حمل بار کرده است. اگرچه برخی از گردشگران معتقدند این کار در برخی کشورها چون ترکیه رواج دارد اما برخی نیز می‌گویند چنین اقداماتی صحیح نبوده و جزو تسهیلات و ارائه خدمات فرودگاهی است.

دوماهی می شود که فرودگاه مهرآباد طی اقدامی از مسافرانش مبلغ 1000 تومان بابت چرخ دستی که ارائه می‌دهد اخذ می‌کند. همین موضوع اما و اگرها و حتی نارضایتی مسافران را نیز به دنبال داشته است.
 
سرپرست شرکت فرودگاه‌ها با حمایت تمام قدی از این طرح اعلام کرد که به زودی در بسیاری از فرودگاه‌ها این موضوع اجرایی خواهد شد.

محمد علی ایلخانی، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها به CHN گفت: «بسیاری از کشورها حتی کشورهای همسایه ایران برای ارائه تسهیلاتی که به مسافران می‌دهند مبلغی را اخذ می کنند.»
 
وی ادامه داد: «این در حالی است که کشور ترکیه برای این خدمات 1 لیر می‌گیرند. اما در فرودگاه مهرآباد این پول برگردانده می‌شود و توی جیب کسی نمی رود.»
 
ایلخانی در بخش دیگری از سخنانش نحوه برگرداندن پول مسافران را این‌گونه عنوان می‌کند: «برای هر مسافری که به مهرآباد وارد می‌شود چرخ دستی‌هایی ارائه می شود که بابت آن 1000 تومان گرفته می شود. این مبلغ پول پس از این که چرخ دستی به مکان‌های مورد نظر برگردانده شد به مسافر برگردانده می‌شود.»
 
این مسئول شرکت فرودگاه‌ها در این خصوص که بسیاری از مسافران پس از خالی کردن بار خویش به علت خستگی راه تمایلی برای پس گرفتن پول خود ندارند، اذعان داشت: «هر زمان دیگری به باجه‌های چرخ‌دستی مراجعه کنند می‌توانند پول خود را پس گیرند.»
 
شاید بتوان به جرات گفت این‌که مبلغی از مسافران بابت ارائه چرخ‌دستی گرفته می‌شود به راحتی هم عودت داده نمی‌شود لذا بسیاری از مسافران پس از جابجایی بار خود به خودرو تمایلی به بازگشت و گرفتن مبلغ ناچیز 1000 تومان ندارند اما همین امر نیز منجر به نارضایتی مسافران شده است.
 
ایلخانی معتقد است: «بسیاری از فرودگاه های کشورهای همسایه یا اروپایی این اقدام را در فرودگاه های خود اجرایی کردند لذا اگر ظرفیت فرودگاه‌های کشور توان اجرای این موضوع را داشته باشد به طور حتم در آینده ای نه چندان دور در اکثر فرودگاه‌ها بالاخص فرودگاه‌هایی چون هاشمی‌نژاد مشهد یا امام(ره) که جنبه بین‌المللی دارند، نیز اجرا خواهد شد.»
 
طبق این گزارش، او عنوان نکرد علت اجرای این پروژه چیست اما در نهایت پاسخ قانع کننده ای هم نداد اما تنها چیزی که بر آن تاکید شد این بود که این طرح به زودی در سایر فرودگاه‌ها اجرایی می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • چرخ دستی 0 0

    موضوع تکراری است قاعده گروی سینی بستنی است که تعریف کردم این مدل اقتصادی ی ظیر است و مشکلات فرودگاه مهرآباد حل شد!!!!! Vice Versa

  • مشکل گشا 0 0

    اما در فرودگاه مهراباد این پول برگردانده میشود و تو جیب کسی نمی رود. پس کجا میرود؟ تا زمانی که سخن و عمل یکی نباشد مشکلات حل شدنی نیست.

  • کارمند فرودگاه 0 0

    مقابل پارکینگ تازه تاسیس ترمینال ۲ کارگری با تعدادی قبض چروک شده و مقداری پول در دست که از سرما میلرزید مشغول تحویل چرخ به مسافرین بود که بعضی از مسافرها به کارگر ناسزا میگفتند و شکایت میکردند و کارگر قسم میخورد که این پولهایی که به من میدهید یک ریالش برای من نیست من مامورمو معذور اون کسانی که این طرح و دادند سه ماه که به من حقوق نداده اند من چاره ایی ندارم دلم واقعا بحال کارگر بیچاره سوخت جلو رفتم با صدای بغض الود گفت اقا بخدا راست میگم ۳ ماه به ما حقوق ندادند بچه ام مریضه کسی به دادمون نمیرسه چندین بار به اقای مهندس[…] گفتیم ولی فایده ایی نداشت مسافرا خیال میکنند این پول تو جیب ما میره امیدوارم مطلب به رویت مسئولین برسد

  • ali 0 0

    با تقدیم احترام: درامد سرشار از واحد چرخ دستی همواره مانع اجرای قانون کار و احترام به حقوق کارگران بوده و پیمانکاران همیشه مورد حمایت برخی از عوامل فرودگاه هستند تا انجایی که پیمانکار فعلی بدون هیچ مشکلی از بستن قرارداد با کارگران و پرداخت حقوق و بیمه خوداری میکند. و هیچ نهادی هم به این تخلف اشکار رسیدگی نمیکند.