| کد خبر: 32704 |

مرحله نخست صدور ویزای عتبات عالیات در کنسولگری عراق پایان یافت

تین نیوز | مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: مرحله نخست صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی(ع) در کنسولگری عراق در کرمانشاه پایان یافته است و در صورت تمدید همکاری این روند ادامه پیدا می‌کند.
 
رضا نجفیان اظهار داشت: زائران عتبات عالیات که در سامانه سما سازمان حج و زیارت ثبت‌نام می‌کنند علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه رفت‌و‌آمد، از بیمه عمر و حوادث و خدمات درمانی به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.
 
مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه با اعلام اینکه براساس راهنمایی این سامانه زائران به نزدیکترین دفتر شرکت زیارتی ارجاع داده شده و از مراجعه به شهر‌های دارای کنسولگری بی‌نیاز می‌شوند افزود: صدور ویزا در غرب کشور برای هشت استان از جمله آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، مرکزی، کردستان و ایلام توسط کنسولگری عراق در استان کرمانشاه انجام می‌شود.
 
نجفیان با اشاره به اینکه از دوم آذر ماه مدارک زائران برای ارائه به شرکت کنسولگری مرکزی دریافت شده است گفت: مرحله نخست صدور ویزا سیزده آذر ماه به پایان رسید و در صورت مراجعه عزاداران اربعین به مرز، گروهی از کنسولگری عراق در مرزها مستقر و نسبت به صدور ویزا اقدام می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام از طریق دفاتر زیارتی و کنسولگری همچون گذشته ادامه دارد و علاوه بر آن با پرداخت 40 دلار در مرز مهران برای زائران ویزا صادر می‌شود عنوان کرد: با تصمیم وزیر کشور عراق صدور ویزا در مرزها نیز با پرداخت یک دلار انجام می‌شود، اما بهتر است که زائران پیش از رفتن به مرز ویزای خود را از مبدا دریافت کنند.
 
مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سازمان حج و زیارت ایران امکانات لازم را برای زائران اربعین حسینی(ع) از مسیر نجف تا کربلا فراهم کرده است گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما لازم است که زائران با خود البسه و وسایل کافی همراه داشته باشند.
 
نجفیان بیان کرد: تمام مردم خیر‌اندیش و علاقمند به اهل بیت(ع) نسبت به تأمین امکانات رفاهی برای زائران امام حسین(ع) در تلاش هستند و در راستای نهضت آب‌رسانی، بیش از30 تریلر توسط حج و زیارت ایران به مرزهای چزابه، مهران و شلمچه منتقل شده است.
 
وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه و جمعیت هلال احمر خدماتی را به زائران ارائه می‌دهند افزود: در راستای خدمت‌رسانی به زائرانی که از استان‌های دور و نزدیک به استان کرمانشاه سفر کرده‌‌اند مایحتاج و وسایل ضروری همچون خوراک و پوشاک با اسکان در حسینیه‌ها و تکایا توسط خیران تأمین می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.