| کد خبر: 32462 |

راه‌آهن بین‌الملی شرق خزر مقدمه توسعه فعالیت‌های اقتصادی

تین نیوز | نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، گفت: افتتاح راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان در شرق دریای خزر رهاورد بزرگ سفر ریاست جمهوری به استان و مقدمه توسعه فعالیت های اقتصادی است .
 
سیدعلی طاهری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تقارن این اقدام با معرفی منطقه اینچه برون به عنوان منطقه آزاد تجاری، نتایج مثبت اقتصادی را برای استان در برخواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: تاکنون راه آهن در گرگان در بن بست قرار داشت و استفاده تجاری اقتصادی مهمی برای استان نداشت در حالیکه حمل و نقل ریلی اهمیت ویژه ای در مناسبات اقتصادی دارد.
 
راه آهن ایران - ترکمنستان – قزاقستان از شهر اوزن (در قزاقستان تا قزل قایا در مرز قزاقستان و ترکمنستان و از آن نقطه تا شهر برکت در ترکمنستان و از برکت تا اترک و اینچه برون در مرز ایران و ترکمنستان و از اینچه برون تا شهر گرگان ساخته شده و آماده بهره برداری است و قرار است تا ساعاتی دیگر در نقطه صفر مرزی اینچه برون، مرز مشترک ایران و ترکمنستان با حضور روسای جمهوری سه کشور افتتاح شود.
 
وی گفت: 80 کیلومتر از این خط آهن در ایران، 700 کیلومتر در ترکمنستان و بیش از 120 کیلومتر آن در خاک قزاقستان واقع شده است.
 
نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی نیز افزود: منطقه آزاد تجاری گنبد کاوس یک ره آورد بسیار ارزشمند است که زمینه های اقتصادی فتجاری و ارزش افزوده را برای استان به بهره دارد.
 
سلیمان عباسی، نقش منطقه آزاد تجاری را در اشتغالزایی و ثروت آفرینی مهم خواند و تصریح کرد:در این سفر راه آهن گرگان به گنبد کاوس در دستور کار قرار گرفت که ظرفیت خوبی برای تبادلات اقتصادی بین کشورهای شمالی و سایر شهرهای استان ایجاد میکند.
 
وی یاد آور شد: تامین آب شرب ، زه‌کشی اراضی ،پیگیری دانشکده پیرا پزشکی و مرکز تخصصی و فوق تخصصی در گنبد کاووس از دستاورهای مهم سفر هیت دولت به گلستان است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.