| کد خبر: 31740 |

نظارتی بر استاندارد لوازم یدکی اتوبوس های مسافربری وجود ندارد

تین نیوز | بهترین راهکار برای مقابله با وضع موجود بازار ایجاد فروشگاه های معتبر در راستای فروش لوازم یدکی و قطعات فابریک و استاندارد به مصرف‌کنندگان است.
 
یک فعال حوزه حمل و نقل با بیان اینکه "فروشندگان لوازم یدکی خودروهای سنگین تعهدی در قبال محصولات خود قبول نمی‌کنند" گفت: این امر به معنای نبود نظارت بر استاندارد لوازم یدکی موجود در بازار و در نتیجه کاهش ایمنی سفر با اتوبوس‌هاست.
 
محمد سیاوشی با اشاره به معضلات پیرامون حمل و نقل جاده‌ای در بخش مسافربری به ویژه اتوبوس های مسافربری برون شهری اظهار داشت: قطعات و لوازم یدکی ناوگان مسافری موجود در بازار ایران استاندارد نیست و بر اساس شواهد عینی تابلوهایی از سوی فروشندگان این لوازم مبنی بر عدم تعهد در قبال کالای فروخته نصب شده است که نشان از عدم نظارت بر استاندارد و کنترل فروش این لوازم دارد.
 
وی افزود: بهترین راهکار برای مقابله با وضع موجود بازار ایجاد فروشگاه های معتبر در راستای فروش لوازم یدکی و قطعات فابریک و استاندارد به مصرف‌کنندگان است.
 
این کارشناس حوزه حمل و نقل با توجه به نحوه عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین تصریح کرد: به دلیل مشارکت بخش خصوصی، مراکز معاینه فنی در حال حاضر به بنگاه های اقتصادی شخصی تبدیل شده‌اند و ما در مواردی حتی شاهد فروش تلفنی برگه معاینه فنی خودرو هستیم.
 
سیاوشی در پایان خاطرنشان کرد: برای افزایش ضریب ایمنی در سفر با حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌ها باید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در رفع نقاط حادثه‌خیز، شرکت های تولیدکننده اتوبوس مسافربری در تولید خودروهای ایمن، پلیس راهنمایی و رانندگی در صدور گواهینامه برای رانندگان، وزارت بهداشت و درمان برای صدور کارت سلامت رانندگان به یک وحدت رویه برسند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایمنى ترافیک واقعى پسند 0 0

    جناب سیاوشى شما کجایید؟؟!!در این مملکت اتوبوسها شده ارابه مرگ با باک اضافى و دستکارى و با پیک موتورى براى آن کارت به اصطلاح معاینه فنى معتبر صادر مینمایند و دفتر ایمنى ترافیک سازمان هم نظارت مینماید … خانه از بنیان ویران هست خواجه در فکر ایوان هست!!!!!