نظارتی بر استاندارد لوازم یدکی اتوبوس های مسافربری وجود ندارد
تین نیوز | بهترین راهکار برای مقابله با وضع موجود بازار ایجاد فروشگاه های معتبر در راستای فروش لوازم یدکی و قطعات فابریک و استاندارد به مصرفکنندگان است.
یک فعال حوزه حمل و نقل با بیان اینکه "فروشندگان لوازم یدکی خودروهای سنگین تعهدی در قبال محصولات خود قبول نمیکنند" گفت: این امر به معنای نبود نظارت بر استاندارد لوازم یدکی موجود در بازار و در نتیجه کاهش ایمنی سفر با اتوبوسهاست.
محمد سیاوشی با اشاره به معضلات پیرامون حمل و نقل جادهای در بخش مسافربری به ویژه اتوبوس های مسافربری برون شهری اظهار داشت: قطعات و لوازم یدکی ناوگان مسافری موجود در بازار ایران استاندارد نیست و بر اساس شواهد عینی تابلوهایی از سوی فروشندگان این لوازم مبنی بر عدم تعهد در قبال کالای فروخته نصب شده است که نشان از عدم نظارت بر استاندارد و کنترل فروش این لوازم دارد.
وی افزود: بهترین راهکار برای مقابله با وضع موجود بازار ایجاد فروشگاه های معتبر در راستای فروش لوازم یدکی و قطعات فابریک و استاندارد به مصرفکنندگان است.
این کارشناس حوزه حمل و نقل با توجه به نحوه عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین تصریح کرد: به دلیل مشارکت بخش خصوصی، مراکز معاینه فنی در حال حاضر به بنگاه های اقتصادی شخصی تبدیل شدهاند و ما در مواردی حتی شاهد فروش تلفنی برگه معاینه فنی خودرو هستیم.
سیاوشی در پایان خاطرنشان کرد: برای افزایش ضریب ایمنی در سفر با حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسها باید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در رفع نقاط حادثهخیز، شرکت های تولیدکننده اتوبوس مسافربری در تولید خودروهای ایمن، پلیس راهنمایی و رانندگی در صدور گواهینامه برای رانندگان، وزارت بهداشت و درمان برای صدور کارت سلامت رانندگان به یک وحدت رویه برسند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.