| کد خبر: 29767 |

لرستان ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری دارد / پرواز عسلویه به خرم‌آباد بزودی برقرار می‌شود

تین نیوز | استاندار لرستان گفت: لرستان ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری دارد.
 
هوشنگ بازوند امشب در کارگروه گردشگری استان لرستان گفت: ظرفیت بزرگی در بحث گردشگری در این استان وجود دارد که تا به حال آن طور که شایسته است، به آن پرداخته نشده است و در این مورد بدهکار افکار عمومی هستیم و باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
 
وی ادامه داد: گردشگری یکی از محورهای توسعه استان لرستان است که تاکنون برنامه خوبی برای استفاده از این پتانسیل وجود نداشته است، از این‌ رو در سال 94 باید برنامه‌ریزی و فعالیت زیادی انجام دهد و سازمان میراث به عنوان متولی این کار تا 25 آذرماه باید برنامه توسعه گردشگری این استان را با اعلام حجم اعتبار مورد نیاز و میزان حضور بخش خصوصی و دولتی در این زمینه به کارگروه گردشگری استان لرستان ارائه دهد.
 
استاندار لرستان ضمن اشاره طولانی بودن پروسه اعلام نظر در مورد طرح‌های گردشگری، عنوان کرد: از این پس موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری یک روزه اعلام می‌شود و تمام دستگاه‌ها هم ظرف یک هفته باید طرح را بررسی کرده و نظر خود را اعلام کنند.
 
بازوند بیان کرد: سرمایه‌گذار کشت و صنعت برای سرمایه‌گذاری در حوزه دریاچه گهر هم ابراز تمایل کرد که به دلیل موانع قانونی در بحث محیط زیست ومنابع طبیعی با آن موافقت نشد و علاوه بر آن نیز تاکنون چندین سرمایه‌گذار برای احداث رستوران بر روی دریاچه کیو درخواست کرده‌اند که با آنها نیز موافقت نشده و نمی‌شود.
 
وی، فرودگاه خرم‌آباد را یک ظرفیت خوب برای جذب گردشگران دانست و گفت: بزودی پرواز عسلویه به خرم‌آباد برقرار می‌شود که با توجه به وجود 20 هزار نیروی کار در این منطقه می‌توان زمینه را با انجام تبلیغات گسترده و ایجاد بسترهای مناسب برای حضور این افراد به عنوان گردشگر در استان فراهم کرد.
 
این مسئول، کار تبلیغاتی را نکته مهمی در بحث جذب گردشگر عنوان کرد و متذکر شد: باید فعالیت بیشتری برای تبلیغات در تمام کشور به وسیله مطبوعات و رسانه‌ها صورت گیرد، تا گردشگران برای ورود به استان ترغیب شوند.
 
بازوند در پایان در مورد منطقه گردشگری بام خرم‌آباد نیز گفت: این منطقه تا اطلاع ثانوی به هیچ کس واگذار نمی‌شود و تا زمانی که مطمئن نشویم، کسی که می‌خواهد بر روی آن سرمایه‌گذاری کند، توانایی بالا، قابلیت و سرمایه لازم را دارد در اختیار منابع طبیعی لرستان است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.