| کد خبر: 28926 |

◄ مسیرهای ترانزیتی کشور را سریعتر کامل کنیم؛ زود دیر می‌شود

تین نیوز | به دنبال انتشار گزارشی با عنوان " تلاش ترکیه برای حذف ایران از کریدور ترانزیتی آسیا-اروپا/‌ طراحی تراسیکای جدیدی از بندر ترکمن‌باشی‌" که به نقل از فارس در تین نیوز منتشر شد، برخی کاربران تین نیوز نیز دیدگاه خود را در مورد مشکلات ترانزیتی اخیر بین ترکیه و ایران و همچنین شرایط اجرای پروژه های ترانزیتی در کشورمان ابراز داشته اند که این نظرات در ادامه آمده است:


1- با این اوصاف مزیت ایران در حوزه ترانزیت با این حركت لاك پشتی مدیران ترانزیت از دست خواهد رفت. ما باید خود را در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های منطقه ای سهیم كنیم وگرنه همه در یك تیم بین المللی كارهای خود را پیش خواهند برد و ما را در حاشیه قرار خواهند داد. علت این اتفاقات و دور خوردن ایران عدم ورود فكر جدی به سازمان است. وقتی كسی مدیر شده و نتیجه كارش مشخص است یا مدیری كه نمره خوبی در تهران یا استانها نداشته و آن را به استان دیگر یا محل دیگری انصاب می كنند نتیجه ای بهتر از این نخواهد داشت.

2- متاسفانه در خواست های منطقه ای نه ملی توسط نمایندگان آنقدر زیاد است که وزیر هم ار ترسش همه را عملیاتی می کند. مثل اجرای راه آهن گرگان - مشهد (در حال حاضر اولویت ندارد) که برای عدم طرح سوال در مجلس مورد قبول قرار گرفت و از آن طرف برخی طرح های با اولویت بالا هم در دست اقدام است که با این بودجه ای که دولت می دهد همه مسکوت و راکد می شوند و آن وقت می گویند کار پیش نمی رود. شما بگویید مقصر کیست؟
1- نماینده ای که بدون در نظر گرفتن اولویت های ملی تقاضای منطقه ای دارد؟
2- وزیری که می ترسد و طرح های غیر اولویت دار را کلنگ زنی می کند.
3- دولتی که سهم بودجه ساخت راه آهن را کم می دهد.
4- مدیرانی که متولی ساخت هستند؟
و از آن طرف کشورهای همسایه دوست دارند سهم ترانزیت کشورشان را بالا ببرند و سخت در تلاشند تا ساخت این راه های ترانزیت را تمام کنند و آن وقت ما اندر خم یک کوچه ایم. با این اوصاف فردا دیگر دیر شده ما حمل کالا های ترانزیتی را از دست خواهیم داد.

3- عوامل دولت باید جهت كاهش دخالت های مجلس در زیربناهای ارتباطی، طرح جامع حمل و نقل را كه مصوبه كمیسیون عمران مجلس را نیز داسته باشد تكمیل و اولویت احداث زیرساختها را مشخص كنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.